شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

پينگ پنگ

تنيس روي ميز يا پينگ پنگ ورزشي است كه روي ميز انجام مي‌شود و دو يا چهار بازيكن در آن مشاركت دارند و هر بازيكن يك راكت دارد و با بهره‌گيري از آن به توپ ضربه مي‌زند. در وسط ميز يك تور قرار دارد و برخورد توپ موقع برخورد با آن تابع قوانين خاصي است. توپ در اين ورزش سبك (سفيد يا نارنجي رنگ) و توخالي است. جنس ميز از چوب و سخت است.

 

تنيس روي ميز توسط فدراسيون جهاني تنيس روي ميز كه در سال ۱۹۲۶ تأسيس شد اداره مي‌شود.[۱]

 

از سال ۱۹۸۸ تنيس روي ميز به ورزش‌هاي المپيك اضافه شد.[۲] 

فرق تنيس با پينگ پنگ (ping pong) در چند چيز مختلف است.

 

اصلي‌ترين آن در ضربه است در تنيس توپ قبل از به زمين‌خوردن مي‌توان برگشت زد اما در پينگ پنگ توپ بايد حتماً بعد از يك بار زمين‌خوردن برگشت زده شود.

زمين پينگ پنگ كوچك‌تر و راكت و توپ نيز همين‌طور كوچك‌تر مي‌باشد.

راكت تنيس مي‌تواند در سايزهاي مختلف باشد اما سايز راكت پينگ پنگ تغييرپذير نيست.

 

خاستگاه اين بازي بريتانيا است كه در سالهاي ۱۸۹۰–۱۸۸۰ شاهزادگان (زمان ملكه ويكتوريا) طبقهٔ بالا پس از خوردن ناهار براي سرگرمي به آن مي‌پرداختند. گويا در آن زمان آن‌ها ترجيح مي‌دادند تا به جاي آنكه در زير آفتاب تنيس بازي كنند به انجام ورزشي بپردازند كه در زير سقف باشد، پس تنيس روي ميز را ساختند. در برخي كشورهاي انگليسي زبان، دانشگاه‌ها و مدارس و مراكز ورزشي از بكار بردن واژهٔ پينگ پنگ براي اين رشتهٔ ورزشي منع شده‌اند و بجاي آن بايد از تنيس روي ميز استفاده كنند. دليل آن هم لفظ واژهٔ پينگ پنگ است كه در گذشته براي تمسخر و يا تحقير ساكنان شرق آسيا استفاده مي‌شده است و داراي بار نژادپرستي است. همچنين گفته مي‌شود كه تنيس روي ميز نام ورزش است وليپينگ پنگ نام يك برند آمريكايي است كه در سال ۱۹۰۱ ثبت شده و در وبسايت خود نيز به تفاوت تعريف تنيس روي ميز و پينگ پنگ پرداخته است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۱۰:۲۸ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :