شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

اسكي


اِسكي نام چند گروه رشته ورزشي است كه در آنها از تخته‌هايي با اشكال گوناگون كه به پاي ورزشكاران بسته مي‌شود جهت سر خوردن رون سطوح مختلف استفاده مي‌شود.

اِسكي# با فعل كردن همراه مي‌شود و عمل آن را اِسكي كردن يا به زبان انگليسي Skiing خوانده مي‌شود. اِسكي به دو دسته اصلي تقسيم مي‌شود كه نوع قديمي تر آن در اسكانديناوي ترتيب داده شده به صورتي كه اتصالات پاشنه آن رها و آزاد مي‌باشد و تخته به پنجه چكمه اسكي باز وصل مي‌شود و نه به پاشنه پس اسكي باز توانايي مانور و ايجاد حركت و پيچ بيشتر و در عين حال به زانو خم شدن را خواهد داشت. انواع اسكي اسكانديناوي عبارتند از: اسكي پرش، اسكي صحرايي (Cross-Country كه معني آن سرزمين نوردي مي‌باشد) و اسكي تلمارك است.

اسكي سرعت يا شوس[نيازمند منبع] (به انگليسي: Downhill) يكي از رشته‌هاي ورزش اسكي آلپاين است.اين اسكي با روش آزاد و با سرعت زياد در يك مسير مستقيم و بدون پيچ و كنترل انجام مي شود در اين رشته اسكي‌بازان مسيري طولاني‌تر از ديگر رشته‌هاي اسكي آلپي را طي مي‌كنند و پيچ‌هاي مسير كم‌تر و بازتر از ديگر رشته‌ها است. سرعت شركت‌كنندگان گاه به ۱۵۰ كيلومتر در ساعت مي‌رسد.

 

در مسابقه‌هاي جهاني و المپيك‌هاي زمستاني شركت‌كنندگان مسير يكساني را اسكي مي‌كنند و اسكي‌بازي كه مسير را در كوتاه‌ترين زمان طي كند برنده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۵۳:۴۹ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :