شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

ميمون‌

ميمون‌ها از نسل پيش‌ميمونيان پديد آمده‌اند. ميمون‌ مانندهاي اوليه در آمريكاي جنوبي طي نود ميليون سال به رده پَخ‌بينيان (مارموستها،ميمون‌هاي عنكبوتي و غيره) تكامل يافته‌اند كه ويژه جهان نو (قاره آمريكا) هستند. در جهان كهن تكامل ميمون مسير متفاوت و پرثمرتري را پيمود كه نخستين گام آن پيدايش رده راست‌بينيان (ماكاكها، بابونها و غيره) بود. 

اولين ميموني كه به فضا پرتاب شد، در سال ۱۹۴۹ توسط ايالات متحده آمريكا و بر روي موشك موسوم به V-2 به ارتفاع ۱۳۴ كيلومتر از سطح زمين رسيد. اين ميمون در مسير بازگشت، به دليل بازنشدن چتر نجات كشته شد.

 

تا كنون پنج دولت ايالات متحده آمريكا، اتحاد شوروي، فرانسه، آرژانتين و ايران ميمون به فضا پرتاب كرده‌اند

ميمون سرخ گونه اي از ميمون‌هاي بر قديم هستند.آنها نزديكترين نوع به ميمون سياه و سفيد هستند و خيلي از گونه‌هايشان گروههايي را با ميمون آبي تشكيل دادند و با آنها زندگي كردند.زير گونه‌اي از اين ميمون به نام ميمون سرخ غربي خيلي زياد توسط شامپانزه‌ها شكار مي‌شود.

ميمون سرخ غربي نوعي ميمون از زير گونه‌هاي ميمون‌هاي بر قديم است و اغلب توسط شامپانزهها به خاطر گوشتشان شكار مي‌شوند.در سال ۱۹۹۴ اين ميمونها باعث آلودگي تعداد زيادي از شامپانزه‌ها كه آنان را شكار كرده بودند به ويروس «ابولا» شدند.

ميمون سرخ غربي داراي سه زيرگونه مي‌باشد:

ميمون مايل به سرخ.

ميمون سرخ تمينكس.

ميمون سرخ خانم والدرون.

زيرگونه والدرون شديداً در حال انقراض است و يا حتي ممكن است تا الان كاملاً منقرض شده باشد.اما دو زير گونه ديگر منقرض نشده‌اند اما خطر انقراض آنان را به شدت تهديد مي‌كند.

 

طول سر و بدن آنها ۴۵ تا ۶۷ سانتيمتر است و دمي به طول ۸۰ سانتيمتر دارند و وزنشان بين ۵ تا ۱۱ كيلوگرم البته نرها به صورت ناچيزي از ماده‌ها سنگين تر هستند.بدني لاغر با اعضاي كشيده دارند.پوشش بدنشان خاكستري-قهوه‌اي يا سياه است.دستها و سر و پاها قهوه‌اي مايل به سرخ و شكمشان سفيد است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۰۴:۵۸ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :