شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

شيريني

شيريني به ماده غذايي اطلاق مي‌گردد كه ماده اصلي آن شكر يا پودر قند يا قندهاي مصنوعي باشد و در تعريف آن‌قدر گسترده است كه شكلات‌ها را هم در بر مي‌گيرد. در اغلب شيريني‌ها، آرد و تخم‌مرغ ماده اصلي ديگري علاوه بر مادهٔ شيرين كننده بشمار مي‌آيند. 

شيريني پوسته كوتاه ؛ساده ترين و شايع ترين شيريني است. كه با آرد، روغن وشكر ساخته شده، و به طور عمده در تارت ها اين نوع استفاده مي شود. همچنين شيريني است كه اغلب در ساخت پاي سيب بكار مي رود . روش ساخت اين شيريني از مخلوط كردن روغن و آرد ، اضافه كردن آب، وشربت شكر رول كردن خميركه آرد مخلوط ، با مالش با دست يا مخلوط كن ، تشكيل مي شود كه مانع تشكيل گلوتن و در نتيجه شيريني نرم و ترد حاصل مي آيد. يك نمونه از آن مي توان شيريني پوسته شيرين نام برد .

خمير هزار برگ, شيريني ساده اي است كه هنگامي كه پخته شده با توجه به تعداد لايه ها متورم مي شود. كه شروع فرآيند پخت با دماي بالا و پس از مدتي با كاهش حرارت حالت "پف" بدست مي آيد.

خمير پف‌دار كه در ايران به شيريني دانماركي معروف است؛ داراي لايه هاي بسياري است كه اضافه نمودن مخمرباعث تورم يا "پف" آن مي شود. اين شيريني با استفاده از آردنول، كره مارگارين،استيك اسيدو نمك براي تقويت شبكه گلوتن وشربت گلوكز شيروتخم مرغ وطعم دهنده وآب ساخته مي شوند.پف شيريني بر اساس دماي فر، ورق ورقه و تردي آن بستگي دارد.

نان اكلرخامه اي يانارنجك شيريني بسيار سبك است كه اغلب با خامه پر مي شود. همچنين مي توانيد با مواد اوليه از قبيل پنير، ماهي تن، مرغ به عنوان غذا پر شود.

 

شيريني فيلو؛ معمولا در چند لايه نازك خمير و به همراه كره مي باشد. اين شيريني بسيار ظريف هستند و به راحتي خرد مي‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۵۴:۳۹ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :