شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

تخريب

در زمينه ساختار فيزيكي، تخريب ساختمان شامل تخريب انتخابي اجزاي ساختمان به ويژه براي بازيافت مورد استفاده مي‌باشد و مديريت مواد دفعي مي‌باشد. اين مورد با تخريبي متفاوت است كه در آن يك محل خاص با شديدترين روش‌ها به طور كلي از ساختمان‌ها پاكسازي مي‌گردد. تخريب به عنوان ساخت معكوس خوانده مي‌شود. فرايند تخريبساختمان‌ها، به عنوان يك فعاليت قديمي مطرح است كه با حوزه علمي در حال توسعه روش پايدار و سبز ساختمان ارتباط دارد. ساختمان‌ها همانند هرچيز ديگر چرخه حياتي دارند. تخريب ساختمان بر استفاده از مواد به كار رفته در ساخت ساختمان در شرايطي مربوط است كه ديگر نمي‌توان از ساختمان استفاده نمود.

هنگامي كه ساختمان به پايان طول عمر مفيد خود مي‌رسد، معمولاً تخريب شده و در برخي از قسمت‌ها نگاه داشته مي‌شود. انفجارهاي ساختماني و يا تخريب ديواره‌ها برخي از انواع سبك‌هاي تخريب هستند كه نسبتاً ارزان قيمت بوده و روش پاكسازي محل براي ساختمان‌هاي ايجاد كرده و فراهم مي‌سازند. از سويي ديگر اين روش‌ها مقادير زيادي مواد دفعي را ايجاد مي‌نمايند. اجزاء در ساختمان‌هاي جديد هنوز هم ممكن است ارزشمند باشند و برخي مواقع ارزشمندتر از زمان ساخت ساختمان هستند. تخريب به ويژه براي برداشت آن چيزي است كه معمولاً تحت عنوان مواد دفعي خوانده مي‌شود و مي‌توان از آن‌ها به عنوان مواد ساختماني استفاده كرد.

تخريب ارتباط عمده با پايداري زيست محيطي دارد. به علاوه ايجاد يك چرخه حياتي جديد براي مواد، تخريب ساختمان‌ها به كاهش نياز به استفاده از منابع جديد كمك مي‌كند. اين مورد مي‌تواند به كاهش انرژي و پراكنش حاصل از اصلاح و توليد مواد جديد بينجامد. از آنجا كه تخريب اغلب در سطح محلي صورت مي‌گيرد و به صورت درون جا انجام مي‌پذيرد، انرژي و پراكنش نيز در جابجايي مواد صرفه جويي مي‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۲۴:۴۵ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :