شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

رتيل

رتيل نام عمومي خانواده‌اي از عنكبوت‌هاي ميگالومورف به نام ترافوسيده است كه بيشتر در مناطق گرمسيري و بياباني يافت مي‌شوند. تا كنون حدود ۹۰۰ گونه رتيل شناسايي شده‌است. تمامي گونه‌هاي رتيل شكارچي هستند و بيشتر با استفاده از كمين به شكار مي‌پردازند. بزرگ‌ترين گونه رتيل‌ها مي‌توانند موش‌ها و حتي پرندگان كوچك را شكار كنند. بيشتر رتيل‌ها براي انسان‌ها بي‌خطر مي‌باشند و حتي برخي از گونه‌هاي آنها به عنوان جانور خانگي به‌شمار مي‌آيند در حالي كه هنوز آمار دقيقي از ميزان آمار مرگ و مير انساني ناشي از نيش رتيل در دست نيست. نيش رتيل زهري دارد كه گاهي مي‌تواند ناراحتي‌هاي شديدي در طي يك دوره چند روزه به وجود بياورد.

 

بسته به نوع گونه اندازه آنها از ۲٫۵ تا ۳۰ سانتي‌متر متغير است. بزرگترين گونه رتيل غول پيكر پرنده خوار است كه در حدود ۳۰ سانتي‌متر طول و ۱۷۰ گرم وزن دارد. اين گونه در جنگلهاي باراني آمريكاي شمالي يافت مي‌شود. اين نوع رتيل اغلب از سوسكها، مارها، مارمولك‌هاي كوچك، قورباغهها، پرنده‌ها و حتي خفاشها و موش‌هاي كوچك تغذيه مي‌كند.

 

در دوران طولاني و گذر هزاران سال عنكبوت‌ها تنوع شگفت‌‌انگيزي پيدا كرده‌اند، به طوري كه در حال حاضر هزاران گونه عنكبوت در سطح كره زمين پراكنده است، از مناطق استوايي و جنگلي تا بيابان‌هاي خشك و لم يزرع. تنها جايي كه عنكبوت‌ها حضور ندارند قطب شمال و جنوب و قله كوههاي بلند و زير آب اقيانوس‌هاست. حتي چند گونه عنكبوت در كناره اقيانوس‌ها، لاي صخره‌ها و شكاف جزيره‌هاي مرجاني زندگي مي‌كنند.

 

 

معمولاً به ندرت اولين رتيل نر كه براي جفت گيري به سراغش مي آيد را ميخورد . ولي پس از اينكه رتيل ماده اولين جفت گيري خود را انجام داد ، هر رتيل نر ديگري كه براي عشق بازي به سراغش بيايد ممكن است خورده و يا اينكه موفق به جفت گيري شود .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۰:۱۵ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :