شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

مانتيس

در زبان انگليسي اكثر مردم اعضاي زير راسته ي Mantodae راPraying Mantis مي خوانند. Prayer به معني عابد و دعاگو است. علت اين نامگذاري اين است كه اين حشره معمولا ژستي شبيه به عابد و دعاگو را به خود مي گيرد.

مانتيس ها چشمان بزرگ و سر مثلثي شكل جذابي دارند. ممكن است ظاهر ترسناك اين حشره موجب وحشت شما گردد. مانتيس كلمه اي يوناني به معني پيامبر و فالگير است.

مشخصات ظاهري

مانتيس هاي بالغ حشراتي بزرگ هستند و طولي در حدود 5 تا 8 سانتيمتر دارند. بال هاي جلويي آنها همانند ساير اعضاي راسته يDictyoptera چرمي است و در هنگام استراحت بر روي شكم تا مي شود. آنها به آرامي حركت مي كنند و ترجيح مي دهند به جاي پرواز كردن از محلي به محل ديگر، بر روي شاخ و برگ گياهان راه بروند.

مانتيس ها تنها حشراتي هستند كه قادرند سر خود را به اطراف بچرخانند اين توانايي منحصر به فرد به آنها اجازه مي دهد تا از روي شانه هاي خود اطراف را ببيند. دو چشم مركب بزرگ و سه چشم ساده (ocelli) در بين آن دو به مانتيس ها كمك مي كند تا دنياي اطراف خود را ببينند.

پاهاي جلويي به طور مشخصي به طرف جلو خم شده است و به مانتيس اجازه مي دهد تا حشرات و طعمه هاي ديگر را با آنها بگيرد و شكار كند.

گونه هاي ساكن آمريكاي شمالي معمولا به رنگ سبز و قهوه اي هستند. در مناطق گرمسيري در رنگ هاي مختلفي ديده مي شوند. برخي ظاهري شبيه به گل دارند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۰:۳۹ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :