شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

شيردريايي

شيردريايي پستانداري است كه در دريا زندگي مي كند.اما براي به دنياآوردن بچه هاي خود ساحل مي آيد. شيرهاي دريايي در اقيانوس آرام واقيانوس اطلس زندگي مي كنند.آن ها روي خشكي سريع تر از انسان حركت مي كنند و در دريا هم مي توانند با سرعت چهل كيلومتر در ساعت شنا ميكنند خانواده شيردريايي شيردريايي نر در خشكي قلمرويي براي خودشان معين مي كنند سپس سعي مي كنند جانور ماده را به قلمرو خود بكشانند. شيردريايي ماده هر بار يك بچه به دنيا مي آورد و تا شش ماهگي به او شير مي دهد. در اين سن بچه ي شير دريايي آن قدر بزرگ مي شود كه بتواند غذاي خود را شكاركند 

باور عموم بر اين است كه شير دريايي ژاپني با شكوه، كه از نژادZalophus Japonicus است، در حال منقرض شدن است. تفاوت‌هاي رفتاري و برتري زيستگاه اين موجود در مقايسه با شير دريايي كاليفرنيا، تا دهه‌ي پنجاه مورد بحث دانشمندان بوده است. با اين وجود، نمونه‌هاي خشك شده از اين جانور، هم چنان، توريست‌ها را به موزه‌هاي مختص تاريخ طبيعي و اكوتوريسم، جذب مي‌كند.

شير دريايي ژاپني

 

تا سال 2003، اين طور قلمداد مي‌شد كه شير دريايي ژاپني ارتباطي با شير دريايي كاليفرنيايي داشته باشد. زيست شناسان دريايي اين نژاد را با عنوان Zalophus californianus japonicas طبقه بندي مي‌كردند. با اين حال، با توجه به اصولي كه متخصصان طبقه بندي در رابطه با تفاوت‌ها و برتري‌هاي زيستگاه، تفاوت در ساختار شناسي،DNA، و الگوهاي رفتاري انجام دادند، طبقه بندي مجدد اجتناب نا پذير بود، و در نهايت با عنوان wollebaeki، به عنوان زير گونه‌اي از نوع ژاپني و كاليفرنيايي دسته بندي شد. شير دريايي ژاپني در مناطق ساحلي مجمع الجزاير ژاپن، در حد واصل درياي ژاپن و مجمع الجزاير كره، زندگي مي‌كند. اين شير دريايي اساساً در هر دو سمت اقيانوس آرام ساكن است، و از جزاير كوريل تا جنوب شبه جزيره‌ي كامچاتكا ديده شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۳:۳۰ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :