شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

پيرترين درخت دنيا كجاست؟

درخت يا دار گياهان بزرگ چوبي ديرپا را گويند. در گياه‌شناسي درخت يكي از بادوام‌ترين گياهان است كه با رشد كردن ساقه يا تنه از برگها نگهداري مي‌كند. در برخي از تعريف‌ها از كاربردهاي درختاز جمله اين است كه تنها گياه چوبي است. تنها گياهي است كه از آن چوب به دست مي‌آورند. نمي‌شود بلنداي درختان را دقيق مشخص كرد، ولي روي‌هم‌رفته درختان بزرگسال دست‌كم به ۶ متر مي‌رسند[نيازمند منبع]. در ساختار درخت معمولاً شاخه‌هايي هست كه به تنه‌اي بزرگ پيوسته‌است. در مقايسه با ديگر گونه‌هاي گياهي و جانوري، درختان زندگي ديرپايي دارند. گونه‌هايي از درختان بيش از ۱۰۰ متر قد مي‌كشند و برخي چند هزار سال عمر مي‌كنند. درختان از عناصر مهم چشم‌انداز طبيعي و باغ‌سازي و محوطه‌سازي هستند.[۱]

 

در ايران روز ۱۵ اسفند روز درخت‌كاري است و هر ساله شمار زيادي درخت در آن روز در اين كشور كاشته مي‌شود.

 

به محل كاشته شدن زيادي درخت و درختچه براي نمايش و پژوهش درختستان گويند. اگر محيط مناسب رشد درختان فراهم شود شايد عمر و رشد درخت سال‌هاي سال ادامه يابد.

درخت هرچه ستبرتر و درازتر باشد، سن بيشتري دارد.

 

با افزايش سن درختان، لايه‌هاي ديگري در زير پوستش درست مي‌شود. رنگ لايه‌اي كه در زمستان به وجود مي‌آيد با لايه‌اي كه در تابستان به وجود مي‌آيد متفاوت است. اين اختلاف رنگ لايه‌ها به ما كمك مي‌كند تا سن درخت كپل را تعيين كنيم، هنگامي كه درختي را مي‌بريم در سطح بريدگي حلقه‌هايي مي‌بينيم كه درون همديگر قرار دارند. اگر درختي ۲۰ حلقه در مقطع خود داشته باشد، مي‌شود بگوييم كه تقريباً بيست‌ساله است و درختي كه ۶۰ حلقه دارد تقريباً شصت‌ساله است. اين روش ساده‌ترين روش تعيين سال درختان است، اما در اين روش براي شمارش حلقه‌ها بايد درخت را قطع كنيم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۲۸:۲۵ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :