شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

بلند ترين درخت هاي جهان

 

تا آگوست 2006 بلندترين درختي كه شناخته شده بود، صنوبر غول پيكري در كاليفرنيا به نام "غول استراتوسفر" با ارتفاع 112 متر بود. براي درك بهتر از اين ارتفاع بايد گفت، اين درختدوبرابر مجسمه ي آزادي ار تفاع دارد.

اما اين غول، لقب بلندترين درخت دنيا را وقتي از دست داد كه دو طبيعت شناس به نام هاي كريس اتكينز (Chris Atkins) و مايكل تايلر (Michael Taylor) در پارك ملي ردوود (Redwood National Park) كاليفرنيا به گروهي از درختان بر خوردند كه از درختاني كه تا به حال ديده بودند، بلندتر شده بودند. آنها با يك اندازه گيري اوليه توسط دستگاه هاي ليزري سه درخت بلندتر از غول استراتوسفر پيدا كردند.

بلندترين درخت به نام هايپريون (Hyperion) حداقل سه متر از غول كاليفرنيا بلندتر بوده و 115 متر ارتفاع دارد. وقتي اتكينز و تايلر كشف خود را اعلام كردند، يك گروه به سرپرستي بوم شناس دانشگاه هامبولت (Humboldt State University) آقاي استيو سيلت (Steve Sillett) به پارك رفتند تا اين درخت را دوباره در سپتامبر 2006 اندازه گيري كنند. آنها ميخواستند اندازه گيري دقيق تري انجام دهند، لذا اين دفعه با متر اندازه گيري كردند. آنها از اين درخت بالا رفتند و متر را به زمين انداختند. اين عمليات حيرت انگيز براي شبكه ي نشنال جئوگرافي فيلم برداري شده است.

بلندترين درخت دنيا

سيلت در ويديو مي گويد:" بهترين راه براي اندازه گيري ارتفاع يك درخت اين است كه به بالاي آن رفته و يك متر را با به وزنه اي مستقيم به زمين بياندازيم". البته با توجه به اين كه پايين ترين شاخه هاي اين درخت در ارتفاع يك ساختمان 25 طبقه قرار داشت، بالارفتن از اين درخت خيلي آسان به نظر نمي رسيد. براي بالا رفتن، آنها از كمان هاي بسيار قدرتمندي استفاده كردند، تا قلاب هايي را به سمت بالا و بر روي شاخه ها پرتاب كنند. بعد از اطمينان حاصل كردن از اين كه طناب محكم در جاي خود قرار گرفته، سيلت از درخت بالا رفت. بعد از چندين ساعت انداختن متر در هر صد متر فاصله ، اين تيم كشف اتكينز و تايلر را تاييد كردند. آنها اعلام كردند اين درخت 115 متر و 55 سانتي متر ارتفاع دارد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۲۹:۲۲ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :