شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

آبشار آنجل

آبشار يكي از پديده‌هاي زمين‌شناسي است كه در آن آب يك رودخانه از يك فلات يا ارتفاع با سرعت زياد به پايين يك دره يا دامنه مي‌ريزد. مرتفع‌ترين آبشار جهان به نام آبشار اَنجل، در كشور ونزوئلا قرار دارد. رود كارائو از ارتفاع ۹۷۹ متري از روي فلاتي مرتفع كه از سنگ‌هاي سخت ساخته شده به پايين مي‌ريزد.اين آبشار در ميان جنگل هاي انبوه ونزوئلا قرار دارد، تا دهه 1930 كه دولت ونزوئلا به جستجو با هواپيما نپرداخته بود ناشناخته باقي مانده بود.

آبشار آنجل (به اسپانيايي: Salto Ángel) طولاني ترين آبشار دنيا به ارتفاع 979 متر است و 150 متر پهنا دارد.آبي كه از بالاي آن به پايين مي ريزد به ندرت با صخره اي كه روي آن جريان دارد تماس پيدا مي كند. حدود 20 برابر بلندتر از آبشار نياگارا است.

كه در ميان جنگل هاي دورافتاده پارك ملي كانايما و بر روي رودخانه Churún River ، واقع در ارتفاعات گياناGuiana Highlands در ايالت بوليوار در جنوب شرقي كشور ونزوئلا قرار گرفته است.

اين منطقه تا 1935 براي ونزوئلايي ها نيز ناشناخته بود. دليل آن هم مسدود بودن دسترسي زميني توسط يك شيب تند است. ونزوئلايي ها قادر به بررسي منطقه با هواپيما بودند، و آن را كشف كردند. از آنجا كه تراكم جنگل اطراف آبشار بالاست هنوز بهترين راه مشاهده از آسمان مي باشد.

بازديد از آبشار فرشته بسيار سخت است، گردشگران مي توانند با تورهايي كه تنها براي اين مكان برنامه ريزي شده است، به آنجا بروند. 

آبشار آنجل (به اسپانيايي: Salto Ángel) بلند ترين آبشار دنيا به ارتفاع ۹۷۹ متر است كه در ميان جنگل‌هاي دورافتاده پارك ملي كانايما در ايالت بوليوار در جنوب شرقي كشور ونزوئلا جاي دارد. 

 

چون اين آبشار در جنگلهاي انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ كه دولت ونزوئلا به جستجو با هواپيما نپرداخته بود ناشناخته باقي‌مانده بود.

 

نام اين آبشار برگرفته شده از نام جيمز آنجل، كاوشگر آمريكايي است كه هواپيماي خود را نزديك اين آبشار بعد از شناسايي در سال ۱۹۳۵ ميلادي فرود آورد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۴:۱۵ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :