شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

چه اتفاقي مي افتد اگر يك توپ بسكتبال را از بالاي سد به داخل ان پرتاب كنيم؟

توپ بسكتبال توپ بزرگ كروي است كه در بازي بسكتبال مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اندازه استاندارد يك توپ بسكتبال در ان‌بي‌اي ۲۹،۵ تا ۲۹،۸۷۵ اينچ و (۷۵ به ۷۵،۸۸ سانتي‌متر) مي‌باشد. جنس اين توپ از چرم، لاستيك و كامپوزيت ساخته شده است در سال ۱۹۴۲ توپ بادوام و جهت اسان‌گيري در دست اختراع شد. از. سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۷۶، مشخصه رنگ قرمز و ابي و سفيد درس ان‌بي‌اي استفاده مي‌شد. 

اندازه‌ي رسمي توپ بسكتبال همانند بازي كنان، توسط مقاماتِ ليگ تعيين مي‌شود. ادامه‌ي اين مقاله را ببينيد تا بيشتر در مورد اين موضوع بدانيد.

اندازه‌ي رسمي توپ بسكتبال

اين مهم است كه بازي‌اي را كه مي‌خواهيد به طور كامل دنبال كنيد، بشناسيد. آن چه تا كنون شگفت‌ انگيز بوده و ممكن است بعضي از شما بسيار دوست داشته باشيد اين است كه اندازه‌ي توپ بسكتبال چقدر است؟ لازم است اين واقعيت را بدانيد هر چند كه ممكن است بي ‌اهميت به نظر برسد. مقياس‌هاي رسمي و قوانين ليگ براي يك توپ بسكتبال شامل دورِ توپ، فشارِ باد و وزنِ توپ است. در برخي موارد، مواد يا سازنده نيز ممكن است مورد توجه قرار بگيرد.

اندازه‌ها و مشخصات

انجمن ملي ورزشي دانشجويان (NCAA) - زنان

NCAA مي‌گويد توپ بسكتبال استفاده شده براي مسابقه‌ي زنان از اندازه‌ي 6 است. دورِ توپي بين 5ر28 و 29 اينچ و وزني بين 18 و 20 اونس دارد. هنگامي كه از ارتفاع 6 فوت پرت شود، ارتفاعِ باز جهش آن بايد بين 51 و 56 اينچ باشد.

انجمن ملي ورزشي دانش جويان (NCAA)- مردان

شرايطِ اين انجمن در مقايسه با ليگ ملي بسكتبال (NBA) يا فدراسيون بين‌ المللي بسكتبال (FIBA)، سخت نيست. توپ با اندازه‌ي 7 براي مسابقات مردان، استاندارد است. دورِ توپ بين 5ر29 و 30 اينچ اندازه‌ گيري مي‌شود و داراي وزني در بازه‌ي20 و 22 اونس است. سر انجام، اگر از ارتفاع 6 فوت رها شود، يك جهش با ارتفاعِ 49 تا 54 اينچ بايد وجود داشته باشد.

ليگ ملي بسكتبال

 

بسكتبال NBA در شروع توسط اسپالدينگ به وجود آمد و اندازه‌ي رسمي براي مسابقات مردان بايد با دورِ توپ 5ر29 اينچ باشد. وزنِ توپ 22 اونس بوده و مي‌تواند با فشاري در بازه‌ي 5ر7 تا 5ر8 ساي باد شود. اين توپ‌ها از چرمِ نارنجي با حروفِ سياه ساخته شده‌اند و در اندازه‌ي 7 هستند. اندازه براي زنان كمي متفاوت است. باز هم، در حالي كه در اكثر موارد توسط اسپالدينگ ساخته شده است، توپ زنانِNBA كوچكتر است (اندازه‌ي 6). دور آن بين 5ر28 و 29 اينچ و وزن، بينِ 18 و 20 اونس رده‌ بندي مي‌شود. توپ مي‌تواند بيشتر و تا حداكثر فشارِ 9 ساي باد شود. توپ به طور متناوب از چرم نارنجي و سفيد ساخته شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۴۰:۰۷ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :