شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

ناو جنگي زوالت

يروي دريايي ايالات متحده امروز نسل جديدي از ناوهاي خود را به ناوگان دريايي خود اضافه كرد. اين ناو كه از نظر ظاهري تفاوت عمده‌اي با ساير هم‌نوعان خود دارد، USS Zumwalt نام گرفته است. ساخت و تجهيز اين ناو جنگي هزينه‌اي بالغ بر 7 ميليارد دلار روي دست نيروي دريايي آمريكا گذاشته است. اين ناو به همراه تجهيزات فوق مدرني عرضه شده است كه نمونه‌اي از نسل بعدي ناوهاي جنگي نيروي دريايي آمريكا است.

 

 ناو جنگي زوالت كه ساخت جنرال‌دايناميركز است، از اين پس لقب بزرگ‌ترين ناو جنگي ناوگان ايالات متحده را به خود اختصاص داده و جاي ناوهاي Spruance را خواهد گرفت كه به دليل قدمت از خدمت نيروي دريايي كنار گذاشته شده بودند. زوم‌والت از فناوري لازم براي ره‌گيري زيردريايي‌ها، فائق آمدن بر ميدان‌هاي مين، غلبه بر حملات ساحلي و مقابله با موشك‌هاي شليك‌شده در ارتفاع پايين را دارد. يكي از ويژگي‌هاي اين ناو قابليت رادارگريزي است. از تسليحات مورد استفاده در اين ناو مي‌توان به توپ و همچنين به يك ريل‌گان اشاره كرد. ريل‌گان سلاح جديدي است كه ساختار متفاوتي با اسلحه‌هاي سنتي دارد. در ريل‌گان به جاي استفاده از مواد شيميايي براي پرتاپ توپ، از نيروهاي مغاطيسي استفاده مي‌شود. اين فناوري بسيار نو بوده و در حال آزمايش است.

 

از منظر فناوري‌هاي نوين، اين ناو جنگي زوالت بسيار مجهز است. سيستم مورد استفاده در اين ناو جنگي Total Ship Computing Enviromont نام دارد كه در سال‌هاي آتي در تمامي ناوگان نيروي دريايي مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با استفاده از اين سيستم تمامي سيستم ناوبري از جمله رادارها و همچنين تسليحات بصورت خودكار كنترل خواهد شد.

 

همچون تمامي ناوهاي جنگي اين ناو جنگي زوالت نيز از يك مركز فرماندهي برخوردار است كه با ابزارهاي بسيار قدرتمند ارتباطي و فرماندهي تجهيز شده است. شبكه‌ي ارتباطي امن موجود در اين كشتي امكان كنترل تمامي سيستم‌ها را از هر جايي در كشتي براي فرمانده ممكن مي‌كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۵۳:۵۰ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :