شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

ديوار چين

ديوار چين (به چيني: 中国的) طولاني‌ترين و بزرگترين سازه مهندسي تدافعي نظامي از لحاظ زمان ساخت در جهان است. اين ديوار در نقشه جغرافيايي چين ۷۰۰۰ كيلومتر امتداد يافته‌است. اين اثر در سال ۱۹۸۷ در فهرست ميراث جهاني ثبت شد. 

تاريخ ساخت ديوار چين به قرن پنجم تا هشتم قبل از ميلاد باز مي‌گردد. حكومت وقت چين براي جلوگيري از حملات مليت‌هاي شمالي، برجهاي آتش براي خبر رساني و يا قلعه‌هاي مرزي براي حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با ديوار و بر روي آن ايجاد كرد. در دوره حكمراني سلسله‌هاي بهار و پاييز و كشورهاي جنگجو، ميان دوك‌ها جنگ بر پا شد و كشورها با استفاده از كوه‌هاي مرزي به ساخت ديوار پرداختند تا سال ۲۲۱ قبل از ميلاد، امپراتور چين شي هوان پس از به وحدت رساندن چين، ديوارهاي دوك‌ها را به هم متصل كرد كه به صورت ديوار بزرگ در مرزهاي شمالي بر روي كوه‌ها در آمد. او مي‌خواست با اين كار از حملات دشمن به مراتع شمالي جلوگيري كند. تاريخ دانان چيني اعتقاد دارند كه حدود 1 ميليون سرباز قادر بودند به طور هم زمان در امتداد ديوار چين مستقر شده و براي نبردهاي احتمالي آماده باشند.[۱]

در اين زمان طول ديوار چين به ۵۰۰۰ كيلومتر مي‌رسيد. در سلسله خان پس از سلسله چين طول ديوار به ۱۰ هزار كيلومتر رسيد. در تاريخ دو هزار و اندي ساله چين، حكمرانان دوران مختلف به ساخت ديوار چين پرداختند. تا اينكه طول ديوار به ۵۰ هزار كيلومتر رسيد. اين ميزان معادل گردش به دور كره زمين است.

تصويري از ديوار چين در سال ۱۹۰۷ (ميلادي)

 

ديواري كه امروزه قابل مشاهده است، ديوار متعلق به سلسله مينگ (۱۳۶۸ – ۱۶۴۴ ميلادي) است از غرب به دروازه «جايو گوان» در استان گانسو چين و از شرق به ساحل رود يالو جيان در استان ليائونينگ در شمال شرقي چين منتهي مي‌شود و درميان آن ۹ استان، شهر و ناحيه خود مختار به طول ۷۳۰۰ كيلومتر وجود دارد و مردم آنرا ديوار طولاني مي‌نامند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۵۸:۰۵ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :