شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

تانك چلنجر ۲

تانك چلنجر ۲ يك سرمايه گذاري خصوصي و بدون حمايت دولت دراوائل دهه ۱۹۸۰ توسط شركت سازنده بود و بر اساس چلنجر ۱ توسعه يافت تا اينكه سرانجام در سال ۱۹۸۶ با درخواست ارتش انگلستان براي يك تانك نسل جديد براي جايگزيني چلنجر ۱ رسما تانك چلنجر ۲ ناميد شد و وارد مراحل توسعه پيشرفته شد.بين سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ اولويت هاي و ويژگي هاي طرح جديد ارزيابي شد و مشخص شد و بعد از يك رقابت بين ابرامز ام۱ اي ۱و لئوپارد۲ اي ۵ در نهايت وزرات دفاع انگلستان در سال ۱۹۹۳ خواهان دريافت چلنجر ۲ شد و سفارش مورد نظر داده شد و بين سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ تحويل ارتش انگلستان شد.

عملكرد تانك چلنجر 2

 

چلنچر ۲ تانكي است بر اساس چلنجر ۱ كه در تمام زمينه ها ارتقا چشمگيري داشته است.تانك داراي چهار خدمه شامل فرمانده نشسته در عقب برجك سمت راست كه با كمك يك سامانه ديد حرارتي پانورماتيك ساژم وي اس ۵۸۰ با چرخش ديد ۳۶۰ درجه و پوشش ۳۵ درجه رو به بالا و ۳۵ درجه رو به پايين به بيرون ديد كامل دارد ، اين سامانه به فرمانده چلنچر امكان اجازه كسب و درگير با هر هدفي را بدون نياز به سايت توپچي را ميدهد. اين سامان ديد پانورماتيك داراي مسافت ياب ليزري مستقل است و داراي سامانه تعقيب خودكار هدف است و خود به صورت خودكار دست به تعقيب خودكار هدف ميزند.

 

ca04

 

توپچي كمي جلوتر از فرمانده قرار دارد كه ان نيز يك سايت هدفگيري ديد حرارتي براي نشان گيري توپ در اختيار دارد شامل يك مسافت ياب ليزري با برد ۱۰ كيلومتر است.توپچي مي تواند بين ۴ تا ۱۱ ايكس سايت هدفگيري خود را زوم كند و سايت توپچي نيز داراي سامانه تعقيب خودكار هدف است . برد اتش اين سايت در روز به صورت موثر ۳۵۰۰ متر است اگرچه تا ۵۰۰۰ متر نيز توان اتش وجود دارد و ميتواند در شب تا ۲۵۰۰ نيز دست به اتش به طرف هدف بزند. تانك داراي دو رايانه ۳۲ بيتي براي هدفگيري است و از يك رايانه ديجيتال كنترل اتش و سنسور باد با توان محاسبه دقيق زاويه لوله توپ براي اتش به هدف برخورد دار است. تانك ميتواند در حالت متحرك و ثابت به طرف اهداف متحرك و ثابت اتش كند .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۵۱:۳۴ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :