شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

تانك تي ۸۴

تانك تي ۸۴ به عنوان اولين تانك بومي اكراين بعد از استقلال در شوروي در خاركوف طراحي شد. اكرايين در زمان شوروي محل توليد پيشرفته ترين تانكهاي شوروي يعني تي ۶۴ و تي ۸۰ بود. تي ۸۰ خود فرزند تي ۶۴ به حساب مي امد كه در اواخر دهه ۱۹۸۰ دست كم از نظر زره در نوع خود بي نظير بود. تي ۸۰ اولين تانك روسها با موتور توربين گازي و البته اخرين ان بود(دست كم تا كنون) ولي به دليل هزينه بالا عملياتي اين نوع موتور ، شوروي دست به توسعه نسخه جديد با نام تي ۸۰ يو دي زد.

 

يو دي نسخه اي از نسخه مشهور تي ۸۰ يو بود ولي داراي موتور ديزل ۱۰۰۰ اسب بخاري بود . بعد از فروپاشي شوروي اكرايين تلاش در توليد اين تانك كرد و در سال ۱۹۹۶ پاكستان ۳۲۰ عراده تي ۸۰ يو دي را به اكرايين سفارش داد ولي مشكلات زياد در تهيه قطعات اين تانك از روسيه براي توليد و همچنين شكايت روسها مبني بر اينكه تي ۸۰ تانك روسي است و اكرايين حق توليد ان را ندارد ، باعث شد تا اكرايين به دنبال توليد يك نسخه بومي برود (براي اشنايي با تي ۸۰ اينجا را كليك كنيد)

 

تانك تي ۸۴ در واقع يك تي ۸۰ اكرايين است و شباهت بسيار به پدرش يعني تي ۸۰ يو دي دارد ولي تفاوت هاي ان نيز اشكار است .

 

تي 80 يو دي

تي ۸۰ يو دي

 

تانك تي ۸۴ تانكي است با وزن ۴۶ تن و سه نفر خدمه كه شامل راننده ، توپچي و فرمانده مي باشد .

 

 

راننده در جلوي تانك قرار دارد و توپچي و فرمانده مانند تمامي تانك هاي روسي در برجك قرار داشته و توپ در بين انها قرار گرفته است. توپچي در سمت چپ و فرمانده در سمت راست مينشيند . فرمانده داراي يك پيرسكوپ ديد TKN-5 مي باشد كه توان درشت نمايي ۷٫۶ درجه در روز و ۵٫۸ در شب را دارد و داراي سامانه ديد حرارتي نسل دوم است و از يك مسافت ياب ليزري براي كشف مسافت به صورت مستقل براي فرمانده بهره مي برد و توان پوشش ۳۶۰ درجه به شكل پانورماتيك را دارد كه در بالاي دريچه فرمانده وصل است. فرمانده با كمك اين سامانه مي تواند از درون تانك دست به اتش مسلسل ۱۲٫۷ م م بزند


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۵۳:۲۱ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :