شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 16 گيگابايت

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 16 گيگابايت

بر طبق عادت هر ساله، اپل جديدترين گوشي خود را در شهريورماه معرفي مي‌كند. گوشي «اپل آيفون 6s پلاس» (Apple iPhone 6s Plus)، دومين ساليست كه به عنوان فبلت اپل در جريان اين مراسم معرفي مي‌شود. اپل در اين گوشي، نوع صفحه‌ي لمسي را به كلي تغيير داده و آن را به گونه‌اي بازسازي كرده تا در عين جذابيت كار‌آمد هم باشد.

عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 16 گيگابايت

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 16 گيگابايت از نظر ابعاد و وزن، بزرگ‌تر و سنگين‌تر از نسل قبلي‌اش است. اما در مقابل، با آيفون جديد مي‌توانيد تصاويري با كيفيت بالاتر ثبت كنيد، از پردازنده‌ي سريع‌تر براي بازي كردن استفاده كنيد و حتي با سرعت بيشتري به اينترنت متصل شويد. البته در كنار اين قابليت‌هاي مثال‌زدني، مي‌توانيد طراحي‌ زيبا با رنگ‌هاي جذاب را هم تجربه كنيد. قابليت «لمس فشاري» (Force Touch) كه قبل‌تر در مك‌بوك و اپل واچ استفاده شده بود، حالا با تغييراتي به آيفون آمده است. اين فن‌آوري كه با نام جديد «لمس سه بعدي» (3D Touch) معرفي شد قادر است ميزان فشار وارده روي نمايشگر را تشخيص دهد و مطابق با آن عملكرد‌هاي مختلفي را انجام دهد. در مقابل، استفاده از اين فن‌آوري در آيفون جديد باعث شده تا در مقايسه با نسخه‌ي قبلي‌اش وزن و ضخامتي بيشتر داشته باشد. اما نمايشگر اين گوشي بدون تغيير با نسل قبلي از نوع LCD با فن‌آوري IPS است.

همان سايز 5.5 اينچي با رزولوشن 1920 در 1080 و تراكم پيكسلي 401 پيكسلي آيفون 6 پلاس در نسل جديد آيفون دوباره تكرار شده‌ است. اپل براي محافظت اين نمايشگر، از لايه‌اي مقاوم در برابر خط و خش و همچنين لايه‌اي محافظ در مقابل عرق و جذب اثر انگشت استفاده كرده است. استفاده از آلومينيوم سري 7000 باعث شده تا آيفون 6s در مقايسه با نسل قبلي‌اش بسيار مقاوم‌تر شود. دراين سري براي مقاوم‌سازي آلومينيوم از زينك استفاده شده و برخلاف بسياري از ديدگاه‌ها اين آلومينيم از نظر وزني با سري 6000 تفاوتي چنداني ندارد. آيفون جديد 7.3 ميلي‌متر ضخامت و وزني نزديك به 192 گرم دارد. در آيفون جديد رنگ رزگلد هم در كنار رنگ‌هاي قبلي طلايي، نقره‌اي و خاكستري، در دسترس كاربران قرار گرفته است. اپل بالاخره و آن‌هم بعد از چهار نسل، تصميم به استفاده از دوربين بهتري براي آيفون جديد گرفت.

استفاده از دوربيني با سنسور 12 مگاپيكسلي براي دوربين اصلي و سنسوري 5 مگاپيكسلي در دوربين سلفي از تغييرات بزرگ اين نسل از آيفون هستند. دوربين جديد مي‌تواند تا 50 درصد پيكسل بيشتر در مقايسه با دوربين قبلي ثبت كند. همچنين استفاده از فن‌آوري‌‌ جديدي كه اپل آن‌را «جداسازي عميق پيكسلي» (Deep Trench Isolation) ناميده‌است، كمك مي‌‌كند تا رنگ‌هاي هر پيكسل تصوير به پيكسل‌هاي مجاورش سرايت نكند. اين فن‌آوري جديد از آشفتگي رنگ‌ها در تصاوير جلوگيري مي‌كند. دوربين جديد، به آيفون 6s امكان مي‌دهد تا ويديو‌هايي با رزولوشن 4K ضبط كند. از ديگر قابليت‌هاي جديد كه اپل تاكيد زيادي روي آن دارد، استفاده از تراشه‌ي قدرتمند A9 در آيفون 6s پلاس است. اين تراشه از نوع 64 بيتي است، با ليتوگرافي 14 نانومتري توليد شده‌ و داراي 2 هسته پردازشي با معماريARMv8 است. توان پردازشي هر هسته از اين مجموعه در حدود 1.8 گيگاهرتز است. تراشه‌ي A9 تا 70 درصد سريع‌تر از نسل قبلي‌اش است. پردازنده‌ي گرافيكي آيفون جديد هم پيشرفتي 90 درصدي در سرعت داشته است. علاوه بر اين پيشرفت‌ها، استفاده از 2 گيگابايت رم كمك مي‌كند تا كاربران تجربه‌ي كاربري بهتري در اجراي برنامه‌ها و بازي‌ها داشته باشند.

 

به لطف اين تراشه، سرعت اتصال به شبكه‌هاي 4G هم دو برابر شده است. نسل جديد حس‌گر اثر انگشت در اين گوشي مورد استفاده قرار گرفته است كه به ادعاي اپل سرعت و دقت بيشتري نسبت به نسل قبل دارد. اپل، آيفون جديد را با تغييرات زيادي روانه‌ي بازار كرده است. دوربين اصلي با سنسور 12 مگاپيكسل، دوربين سلفي 5 مگاپيكسلي، فن‌آوري جديد 3D Touch، استفاده از آلومينيوم سري 7000 براي مقاومت بيشتر بدنه، استفاده از حس‌گر اثر انگشت با دقت بيشتر و در انتها استفاده از تراشه‌ي A9 از تغييرات بزرگ اين گوشي در مقايسه با نسل قبلي‌اش هستند. همه اين تغييرات ايجاد شده‌اند تا در سال پيش‌ رو، آيفون 6s پلاس بتواند بر رقيباني مثل اكسپريا Z5 پريميوم و گلكسي نوت 5 پيروز شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۰:۳۲ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :