شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

گوشي موبايل اپل آيفون 5 اس - 32 گيگابايت

گوشي موبايل اپل آيفون 5 اس - 32 گيگابايت

 

محصولات اپل و به‌خصوص گوشي‌هاي توليدي اين شركت هميشه طرفداران خاص خود را دارند. حتي پس از گذشت چند سال از توليد اين گوشي‌ها، هنوز هم مي‌توان به پشتيباني نرم‌افزاري مطلوب و طيف گسترده‌ي نرم‌افزاري توليد شده براي اين گوشي‌هاي اميدوار بود. «اپل آيفون 5s» از محصولات موفق اپل به‌حساب مي‌آيد. اين گوشي آن‌قدر لوكس است كه حتي پس از عرضه‌ي آيفون 6، افراد زيادي ترجيح مي‌دهند تا از آيفون 5s استفاده كنند.


بدنه‌اي از جنس شيشه و فلز به رنگ‌هاي مشكي، نقره‌اي و طلايي ظاهري چشم‌نواز به اين گوشي داده‌اند. قاب پشتي تمام فلزي از جنس آلومينيوم علاوه بر استحكام باعث شده تا اين گوشي وزني در حدود 112 گرم داشته باشد. با توجه به وزن سبك و ضخامت 7.6 ميلي‌متري، اين گوشي به‌راحتي در يك دست جا مي‌گيرد و قابل كنترل است. استفاده از حس‌گر اثرانگشت هم براي اولين بار در تاريخ اپل روي اين گوشي باعث محبوبيت بيشتر اين گوشي شد. اپل در آيفون 5s از تراشه‌ي توليدي خود با نام Apple A7 استفاده كرده است. اين تراشه آن‌چنان قدرتمند نيست، اما در مقابل از نوع 64 بيتي است و به‌گونه‌اي طراحي‌شده تا بيشترين بازده را در كنار سيستم‌عاملiOS داشته باشد. پردازنده‌ي اصلي دو هسته‌اي با فركانس 1.3 گيگاهرتز و پردازنده‌ي گرافيكي PowerVR G6430 چهار هسته‌اي به همراه يك گيگابايت رم از نوعDDR3 روي اين تراشه قرار گرفته‌اند.

همانند تمامي گوشي‌هاي قبلي اپل گوشي موبايل اپل آيفون 5 اس - 32 گيگابايت هم از كارت حافظه‌ي جانبي پشتيباني نمي‌كند و حافظه‌ي داخلي 32 گيگابايتي براي آن در نظر گرفته شده است. اپل اين گوشي را به نمايشگري 4.0 اينچي با رزولوشن 1136 در 640 پيكسل و تراكم 326 پيكسل بر هر اينچ كه به رتينا معروف شده، مجهز كرده است. اين نمايشگر با لايه‌اي مقاوم در برابر جذب عرق و اثرانگشت پوشش داده‌شده است. پشتيباني از شبكه‌ي 4G از قابليت‌هاي اين نسخه از آيفون به‌حساب مي‌آيد.

همچنين امكان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث هم در آيفون 5s وجود دارد. اپل براي مكان‌يابي دقيق اين گوشي را به فن‌آوري‌هاي A-GPSو GLONASS مجهز كرده است. دوربين اصلي آيفون 5s حسگري 8 مگاپيكسلي دارد. شايد در تعداد مگاپيكسل عدد بالايي نداشته باشد، اما با سايز سنسور 3/1 اينچي و توليد پيكسل‌هايي با سايز 1.5 ميكرومتر مي‌تواند تصاوير باكيفيتي را ثبت كند. همچنين وجود فلشي از نوع LED دورنگ روشنايي مطلوبي به تصاوير مي‌بخشيد.

دوربين جلوي گوشي موبايل اپل آيفون 5 اس - 32 گيگابايت هم سنسوري 1.2 مگاپيكسلي و فن‌آوري تشخيص چهره دارد. سيستم‌عامل iOS نسخه‌ي 7.0 كه امكان به‌روزرساني به جديدترين نسخه‌اش‌ را تا 3 سال بعد از تاريخ توليد گوشي را خواهد داشت يكي ديگر از نقاط قوت آيفون 5S به شمار مي‌رود. اين سيستم‌عامل از زبان فارسي پشتيباني مي‌كند اما نمي‌توانيد از آن به‌عنوان زبان منو‌هاي گوشي بهره ببريد. با خريد اين گوشي در كنار سيستم‌عامل بي‌همتاي iOS، دستيار صوتي سيري، سرويس‌هايiCloud به همراه 5 گيگابايت فضاي رايگان و بيشتر از صد هزار نرم‌افزار را باهم در اختيار خواهيد گرفت. براي آيفون 5s باتري 1560 ميلي‌آمپرساعتي از نوع ليتيوم-پليمر در نظر گرفته شده كه جوابگوي يك روز استفاده از گوشي است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۱:۰۷ توسط:شبكه ما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :