شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

گوشي موبايل اپل آيفون 5 سي - 16 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل آيفون 5 سي - 16 گيگابايت

بررسي اين گوشي را با مهم‌ترين تغيير آن با ديگر گوشي‌هاي خانواده 5 شروع مي‌نماييم. اين مدل، در اين خانواده يعني آيفون‌هاي 4 اينچي، از لحاظ جنس بدنه متفاوت است، چرا كه بر خلاف آيفون‌هاي 5 و 5Sكه داراي بدنه هاي آلومينيومي هستند، از بدنه اي پلي كربناتي برخوردار است.

عملكرد گوشي موبايل اپل آيفون 5 سي - 16 گيگابايت

 

شايد فكر كنيد كه پلاستيكي شدن بدنه اين گوشي، براي اپل يك عقب گرد محسوب مي‌گردد. مي‌توان گفت اين اعتقاد بسياري از موافقان و مخالفان توليد اين گوشيست، اما به واقع با در دست گرفتن آن، متوجه تفاوت ساخت گوشي‌هاي اپل با ديگر كمپاني‌ها خواهيد شد. حتي گوشي‌هاي پلاستيكي اپل هم از ديگر پلاستيكي‌ها با كيفيت‌ترند!

اولا در داخل بدنه گوشي موبايل اپل آيفون 5 سي - 16 گيگابايت، يك قاب فلزي تعبيه شده كه استقامت قاب را به شدت افزايش داده و به دليل وجود همين قاب، وقتي گوشي را در دست مي‌گيريد احساس وجود يك گوشي سفت و محكم به شما منتقل خواهد شد. عدم وجود هر گونه درز بر روي قاب پشتي هم به جذابيت آن افزوده. در واقع، قاب پشتي گوشي يك قاب يكپارچه است كه سخت افزار و صفحه نمايش را به طور كلي در خود جاي داده است. در ضمن، با اينكه قاب پشتي كاملا صيقليست، اما چندان ليز نيست و در دست احساس امنيت خوبي را به كاربر منتقل مي‌نمايد. با وجود اين كيفيت ساخت، مي‌توانيم بگوييم بازگشت پلاستيك به گوشي‌هاي اپل، بازگشت باشكوهي بود، با اينكه از زمان معرفي آيفون 4 با بدنه اي شيشه اي و فلزي شاهد خداحافظي اپل با پلاستيك بوديم، اما 5c با بدنه اي پلي كربناتي توليد شد تا بتواند رنگ را به بدنه گوشي‌هاي اپل بياورد. از زماني كه شايعه توليد گوشي ارزان اپل بر سر زبان‌ها افتاد و نام آن هم به بيرون درز كرد، همه فكر مي‌كردند 5c به معناي 5cheap يا ارزان است، اما اپل اصلاح نمود كه c از ابتداي كلمهcolorful به اين گوشي اضافه شده و براي رنگي‌تر شدن آيفون، اين گوشي از اين جنس توليد شده.

 

مسلما با وجود بدنه آلومينيومي نمي‌توان شاهد حضور گوشي‌هايي به رنگ سبز يا صورتي بود، اما براي دستيابي به اين رنگ‌ها، جاني آيو راه حل را در استفاده از پلي كربنات ديد و گوشي‌هاي جديد را اين‌گونه طراحي نمود. در ضمن، با معرفي اين دو گوشي جديد يعني آيفون 5sو 5c، شاهد خداحافظي با آيفون 5 بوديم كه در واقع 5c جايگزين آن گشت. با اين عمل، اپل به كاربران خود اعلام نمود كه قادر نخواهيد بود با قيمتي ارزان‌تر، كيفيت پرچمدار اين كمپاني را داشته باشيد، يعني براي داشتن يك گوشي تمام آلومينيومي بايد اقدام به خريد آيفون جديد كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۴۹:۲۴ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 64 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 64 گيگابايت

همان‌طور كه گفتيم، اصلي‌ترين تغيير آيفون 6 به بزرگ‌تر شدن آن برمي‌گردد. بزرگ‌تر شدني كه باعث تغيير هيچ يك از المان‌هاي متمايز كننده گوشي‌هاي اپل از ديگران نشد، المان‌هايي مانند كليد هوم معروف اين گوشي، لبه‌هاي انحنادار، فضاي زياد بالا و پايين صفحه‌نمايش و البته كيفيت ساخت عالي، همه در اين گوشي هم مانند ديگر گوشي‌هاي ساخت اپل وجود دارند.

عملكرد گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 64 گيگابايت

 

اما بدنه گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 64 گيگابايت هم مانند دو نسل قبل، كاملا از آلومينيوم ساخته شده كه همان حس كيفيت فوق‌العاده را به كاربر منتقل مي‌نمايد. به محض اينكه گوشي را در دست مي‌گيريد، خنكي آلومينيوم باعث القاي حس كيفيت به شما مي‌گردد كه مشابهش را شايد بتوان فقط در HTC One احساس نمود. اما با اولين نگاه به گوشي، يك آيپد ميني كوچك، اولين تصويري بود كه در ذهنمان تداعي شد. ديگر خبري از لبه‌هاي تراشيده شده با الماس در دور قاب نيست و با يك قاب كاملا انحنادار مشابه طراحي آيپد ميني مواجه هستيم. در مورد اينكه آيا اين طراحي نسبت به طراحيiPhone 5 و 5s بهتر شده يا بدتر نظري نمي‌دهيم، چرا كه اعتقاد داريم در اين مورد نظرات بسيار متفاوت است و به سليقه افراد بستگي دارد. شايد اگر بخواهم نظر شخصي خودم را در اين مورد دخيل كنم، هنوز هم طراحي آيفون 5 را برتر از ديگر گوشي‌هاي ساخت اپل و شايد ديگر كمپاني‌ها بدانم، اما اين دليلي بر زيبا نبودن آيفون 6 نيست. با اين حال بايد اذعان كنيم اين لبه‌هاي گرد در دست بهتر جاي مي‌گيرد و بهتر مي‌نشيند. با اينكه از ليز بودن قاب پشتي هم نمي‌توان چشم‌پوشي نمود.

نماي جلويي گوشي يك تغيير بزرگ نسبت به مدل قبلي داشته كه در همان نگاه اول كاملا به چشم مي‌آيد. شيشه صفحه‌نمايش اين گوشي مقداري از قاب بيرون‌تر است و در محل اتصال به قاب مقداري هم خميدگي دارد كه چشم را به خود جلب مي‌كند. تركيبي كه بي‌شباهت به لوميا 920 نوكيا هم نيست. جالب اينكه وقتي مدتي با اين گوشي كار مي‌كنيد، بعد از نگاه به آيفون 5 حس عجيبي از تخت بودن صفحه‌نمايش‌هاي قبلي به شما دست مي‌دهد كه بيشتر به عادت كردن چشم به خميدگي گوشه‌هاي صفحه مرتبط است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۴۸:۵۶ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل آيفون 6 پلاس - 16 گيگابايت

گوشي موبايل اپل آيفون 6 پلاس - 16 گيگابايت

كمپاني اپل كه تا چند سال پيش بر اين باور بود كه كسي حاضر به خريد گوشي با اندازه‌ي بزرگ نيست، اكنون و در سال 2014 ميلادي با توجه به نياز كاربران، اولين فبلت خود را به نام آيفون 6 پلاس طراحي و روانه‌ي بازار كرد. در حقيقت شركت آمريكايي اپل با توليد 6 پلاس توانست آمار و ارقام مربوط به گوشي‌هاي ساخت خود را تا حد زيادي تغيير دهد، ركوردهاي فراواني را جابجا كند و در نهايت توانست موفقيت‌هاي فوق‌العاده اي را كسب كند. بدون هيچ شك و شبهه اي بايد آيفون 6 پلاس را بزرگ‌ترين آيفون توليد شده توسط شركت اپل تا كنون دانست؛ چرا كه تا قبل از سال 2014 ميلادي، بزرگ‌ترين گوشي اين شركت آمريكايي تنها 4.0 اينچ بود كه مربوط به گوشي‌هايي نظير آيفون 5S و 5 بود. اما ركورد ديگري كه اين فبلت توانسته بشكند، مربوط به كيفيت نمايشگر مي‌باشد.

عملكرد گوشي موبايل اپل آيفون 6 پلاس - 16 گيگابايت

 

صفحه نمايش 6 پلاس را به جرات مي‌توان برترين نمايشگر بين تمام گوشي‌هاي آيفون دانست؛ چه از لحاظ رزولوشن و چه از لحاظ تراكم پيكسلي. نمايشگر 5.5 اينچي آيفون 6 پلاس داراي وضوح تصوير 1080 در 1920 پيكسل است كه تراكم پيكسلي بي نظير 401 پيكسل بر هر اينچ را ارائه مي‌دهد. بنابراين مي‌توان اين گونه بيان كرد كه گوشي موبايل اپل آيفون 6 پلاس - 16 گيگابايت اولين تجربه‌ي كاربران اپل خواهد بود كه مي‌توانند به تماشاي فيلم تمام HD يا همان FullHD بپردازند. در نهايت به تمام اين ركوردهاي گفته شده، بايد بزرگ‌ترين ركورد شكني اين شركت با 6 پلاس را افزود و آن هم اينكه آيفون 6 پلاس برترين آيفون توليد شده در جهان تا سال 2014 ميلادي به شمار مي‌رود؛ حتي برتر از آيفون 6. به هر حال اصلا نمي‌توان اين گونه برداشت نمود كه تمام اين ركورد شكني‌ها براي يك اسمارت فون اتفاقي بوده. بدون شك شركت آمريكايي اپل تمركز بسيار ويژه اي بر روي اولين فبلت خود كرده و هر آنچه در چنته داشته در آيفون 6 پلاس به كار برده است. در نهايت، بايد آيفون 6 پلاس را نهايت هنر، كمال و شكوه اپل در توليد گوشي‌هاي موبايل تاكنون دانست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۴۸:۲۲ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s - ظرفيت 128 گيگابايت

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s - ظرفيت 128 گيگابايت

اپل هر ساله، جديدترين گوشي خود را در شهريورماه معرفي مي‌كند. گوشي «اپل آيفون 6اس» (Apple iPhone 6s) هم طبق عادت هر ساله در جريان مراسمي جذاب معرفي شد. اپل در اين گوشي، نوع صفحه‌ي لمسي را به كلي تغيير داده و آن را به گونه‌اي بازسازي كرده تا در عين جذابيت كار‌آمد هم باشد. اين گوشي از نظر ابعاد و وزن، بزرگ‌تر و سنگين‌تر از نسل قبلي‌اش است. اما در مقابل، با آيفون جديد مي‌توانيد تصاويري با كيفيت بالاتر ثبت كنيد، از پردازنده‌ي سريع‌تر براي بازي كردن استفاده كنيد و حتي با سرعت بيشتري به اينترنت متصل شويد. البته در كنار اين قابليت‌هاي مثال‌زدني، رنگ رزگلد هم در كنار رنگ‌هاي قبلي خاكستري، طلايي و نقره‌اي به رنگ هاي اين گوشي افزوده شده است. قابليت «لمس فشاري» (Force Touch) كه قبل‌تر در مك‌بوك و اپل واچ استفاده شده بود، حالا با تغييراتي به آيفون آمده است. اين فن‌آوري كه با نام جديد «لمس سه بعدي» (3D Touch) معرفي شد قادر است ميزان فشار وارده روي نمايشگر را تشخيص دهد و مطابق با آن عملكرد‌هاي مختلفي را انجام دهد.

عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s - ظرفيت 128 گيگابايت

در مقابل، استفاده از اين فن‌آوري در آيفون جديد باعث شده تا در مقايسه با نسخه‌ي قبلي‌اش وزن و ضخامتي بيشتر داشته باشد. اما نمايشگر اين گوشي بدون تغيير با نسل قبلي از نوع LCD با فن‌آوريIPS است. همان سايز 4.7 اينچي با رزولوشن 1334 در 750 و تراكم پيكسلي 326 پيكسلي آيفون 6 در نسل جديد آيفون دوباره تكرار شده‌ است. اپل براي محافظت اين نمايشگر، از لايه‌اي مقاوم در برابر خط و خش و همچنين لايه‌اي محافظ در مقابل عرق و جذب اثر انگشت استفاده كرده است. استفاده از آلومينيوم سري 7000 باعث شده تا آيفون 6s در مقايسه با نسل قبلي‌اش بسيار مقاوم‌تر شود. دراين سري براي مقاوم‌سازي آلومينيوم از زينك استفاده شده و برخلاف بسياري از ديدگاه‌ها اين آلومينيم از نظر وزني با سري 6000 تفاوتي چنداني ندارد. آيفون جديد 7.1 ميلي‌متر ضخامت و وزني نزديك به 143 گرم دارد. در آيفون جديد رنگ رزگلد هم در كنار رنگ‌هاي قبلي طلايي، نقره‌اي و خاكستري، در دسترس كاربران قرار گرفته است. اپل بالاخره و آن‌هم بعد از چهار نسل، تصميم به استفاده از دوربين بهتري براي آيفون جديد گرفت. استفاده از دوربيني با سنسور 12 مگاپيكسلي براي دوربين اصلي و سنسوري 5 مگاپيكسلي در دوربين سلفي از تغييرات بزرگ اين نسل از آيفون هستند. دوربين جديد مي‌تواند تا 50 درصد پيكسل بيشتر در مقايسه با دوربين قبلي ثبت كند. همچنين استفاده از فن‌آوري‌‌ جديدي كه اپل آن‌را «جداسازي عميق پيكسلي» (Deep Trench Isolation) ناميده‌است، كمك مي‌‌كند تا رنگ‌هاي هر پيكسل تصوير به پيكسل‌هاي مجاورش سرايت نكند.


اين فن‌آوري جديد از آشفتگي رنگ‌ها در تصاوير جلوگيري مي‌كند. دوربين جديد، به آيفون 6s امكان مي‌دهد تا ويديو‌هايي با رزولوشن 4K ضبط كند. از ديگر قابليت‌هاي جديد كه اپل تاكيد زيادي روي آن دارد، استفاده از تراشه‌ي قدرتمند A9 در آيفون 6s است. اين تراشه از نوع 64 بيتي است، با ليتوگرافي 14 نانومتري توليد شده‌ و داراي 2 هسته پردازشي با معماري ARMv8 است. توان پردازشي هر هسته از اين مجموعه در حدود 1.8 گيگاهرتز است. تراشه‌يA9 تا 70 درصد سريع‌تر از نسل قبلي‌اش است. پردازنده‌ي گرافيكي آيفون جديد هم پيشرفتي 90 درصدي در سرعت داشته است.

 

علاوه بر اين پيشرفت‌ها، استفاده از 2 گيگابايت رم كمك مي‌كند تا كاربران تجربه‌ي كاربري بهتري در اجراي برنامه‌ها و بازي‌ها داشته باشند. به لطف اين تراشه، سرعت اتصال به شبكه‌هاي 4G هم دو برابر شده است. نسل جديد حس‌گر اثر انگشت در گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s - ظرفيت 128 گيگابايت مورد استفاده قرار گرفته است كه به ادعاي اپل سرعت و دقت بيشتري نسبت به نسل قبل دارد. اپل، آيفون جديد را با تغييرات زيادي روانه‌ي بازار كرده است. دوربين اصلي با سنسور 12 مگاپيكسل، دوربين سلفي 5 مگاپيكسلي، فن‌آوري جديد 3D Touch، استفاده از آلومينيوم سري 7000 براي مقاومت بيشتر بدنه، استفاده از حس‌گر اثر انگشت با دقت بيشتر و در انتها استفاده از تراشه‌ي A9 از تغييرات بزرگ اين گوشي در مقايسه با نسل قبلي‌اش هستند. همه اين تغييرات ايجاد شده‌اند تا در سال پيش‌ رو، آيفون 6sبتواند بر رقيباني مثل اكسپريا Z5 و گلكسي S6 پيروز شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۴۷:۱۷ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 64 گيگابايت

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 64 گيگابايت

 

 

بر طبق عادت هر ساله، اپل جديدترين گوشي خود را در شهريورماه معرفي مي‌كند. گوشي «اپل آيفون 6s پلاس» (Apple iPhone 6s Plus)، دومين ساليست كه به عنوان فبلت اپل در جريان اين مراسم معرفي مي‌شود. اپل در اين گوشي، نوع صفحه‌ي لمسي را به كلي تغيير داده و آن را به گونه‌اي بازسازي كرده تا در عين جذابيت كار‌آمد هم باشد.

عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 64 گيگابايت

 

  گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 64 گيگابايت از نظر ابعاد و وزن، بزرگ‌تر و سنگين‌تر از نسل قبلي‌اش است. اما در مقابل، با آيفون جديد مي‌توانيد تصاويري با كيفيت بالاتر ثبت كنيد، از پردازنده‌ي سريع‌تر براي بازي كردن استفاده كنيد و حتي با سرعت بيشتري به اينترنت متصل شويد. البته در كنار اين قابليت‌هاي مثال‌زدني، مي‌توانيد طراحي‌ زيبا با رنگ‌هاي جذاب را هم تجربه كنيد. قابليت «لمس فشاري» (Force Touch) كه قبل‌تر در مك‌بوك و اپل واچ استفاده شده بود، حالا با تغييراتي به آيفون آمده است. اين فن‌آوري كه با نام جديد «لمس سه بعدي» (3D Touch) معرفي شد قادر است ميزان فشار وارده روي نمايشگر را تشخيص دهد و مطابق با آن عملكرد‌هاي مختلفي را انجام دهد.

در مقابل، استفاده از اين فن‌آوري در آيفون جديد باعث شده تا در مقايسه با نسخه‌ي قبلي‌اش وزن و ضخامتي بيشتر داشته باشد. اما نمايشگر اين گوشي بدون تغيير با نسل قبلي از نوع LCD با فن‌آوريIPS است. همان سايز 5.5 اينچي با رزولوشن 1920 در 1080 و تراكم پيكسلي 401 پيكسلي آيفون 6 پلاس در نسل جديد آيفون دوباره تكرار شده‌ است. اپل براي محافظت اين نمايشگر، از لايه‌اي مقاوم در برابر خط و خش و همچنين لايه‌اي محافظ در مقابل عرق و جذب اثر انگشت استفاده كرده است. استفاده از آلومينيوم سري 7000 باعث شده تا آيفون 6s در مقايسه با نسل قبلي‌اش بسيار مقاوم‌تر شود. دراين سري براي مقاوم‌سازي آلومينيوم از زينك استفاده شده و برخلاف بسياري از ديدگاه‌ها اين آلومينيم از نظر وزني با سري 6000 تفاوتي چنداني ندارد. آيفون جديد 7.3 ميلي‌متر ضخامت و وزني نزديك به 192 گرم دارد. در آيفون جديد رنگ رزگلد هم در كنار رنگ‌هاي قبلي طلايي، نقره‌اي و خاكستري، در دسترس كاربران قرار گرفته است. اپل بالاخره و آن‌هم بعد از چهار نسل، تصميم به استفاده از دوربين بهتري براي آيفون جديد گرفت. استفاده از دوربيني با سنسور 12 مگاپيكسلي براي دوربين اصلي و سنسوري 5 مگاپيكسلي در دوربين سلفي از تغييرات بزرگ اين نسل از آيفون هستند. دوربين جديد مي‌تواند تا 50 درصد پيكسل بيشتر در مقايسه با دوربين قبلي ثبت كند. همچنين استفاده از فن‌آوري‌‌ جديدي كه اپل آن‌را «جداسازي عميق پيكسلي» (Deep Trench Isolation) ناميده‌است، كمك مي‌‌كند تا رنگ‌هاي هر پيكسل تصوير به پيكسل‌هاي مجاورش سرايت نكند. اين فن‌آوري جديد از آشفتگي رنگ‌ها در تصاوير جلوگيري مي‌كند.

دوربين جديد، به آيفون 6s امكان مي‌دهد تا ويديو‌هايي با رزولوشن 4K ضبط كند. از ديگر قابليت‌هاي جديد كه اپل تاكيد زيادي روي آن دارد، استفاده از تراشه‌ي قدرتمند A9 در آيفون 6s پلاس است. اين تراشه از نوع 64 بيتي است، با ليتوگرافي 14 نانومتري توليد شده‌ و داراي 2 هسته پردازشي با معماري ARMv8 است. توان پردازشي هر هسته از اين مجموعه در حدود 1.8 گيگاهرتز است. تراشه‌ي A9تا 70 درصد سريع‌تر از نسل قبلي‌اش است. پردازنده‌ي گرافيكي آيفون جديد هم پيشرفتي 90 درصدي در سرعت داشته است. علاوه بر اين پيشرفت‌ها، استفاده از 2 گيگابايت رم كمك مي‌كند تا كاربران تجربه‌ي كاربري بهتري در اجراي برنامه‌ها و بازي‌ها داشته باشند. به لطف اين تراشه، سرعت اتصال به شبكه‌هاي 4G هم دو برابر شده است. نسل جديد حس‌گر اثر انگشت در اين گوشي مورد استفاده قرار گرفته است كه به ادعاي اپل سرعت و دقت بيشتري نسبت به نسل قبل دارد. اپل، آيفون جديد را با تغييرات زيادي روانه‌ي بازار كرده است.

دوربين اصلي با سنسور 12 مگاپيكسل، دوربين سلفي 5 مگاپيكسلي، فن‌آوري جديد 3D Touch، استفاده از آلومينيوم سري 7000 براي مقاومت بيشتر بدنه، استفاده از حس‌گر اثر انگشت با دقت بيشتر و در انتها استفاده از تراشه‌ي A9 از تغييرات بزرگ اين گوشي در مقايسه با نسل قبلي‌اش هستند. همه اين تغييرات ايجاد شده‌اند تا در سال پيش‌ رو، آيفون 6sپلاس بتواند بر رقيباني مثل اكسپريا Z5 پريميوم و گلكسي نوت 5 پيروز شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۴۱:۳۸ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s - ظرفيت 16 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s - ظرفيت 16 گيگابايت

اپل هر ساله، جديدترين گوشي خود را در شهريورماه معرفي مي‌كند. گوشي «اپل آيفون 6اس» (Apple iPhone 6s) هم طبق عادت هر ساله در جريان مراسمي جذاب معرفي شد. اپل در اين گوشي، نوع صفحه‌ي لمسي را به كلي تغيير داده و آن را به گونه‌اي بازسازي كرده تا در عين جذابيت كار‌آمد هم باشد. اين گوشي از نظر ابعاد و وزن، بزرگ‌تر و سنگين‌تر از نسل قبلي‌اش است. اما در مقابل، با آيفون جديد مي‌توانيد تصاويري با كيفيت بالاتر ثبت كنيد، از پردازنده‌ي سريع‌تر براي بازي كردن استفاده كنيد و حتي با سرعت بيشتري به اينترنت متصل شويد. البته در كنار اين قابليت‌هاي مثال‌زدني، رنگ رزگلد هم در كنار رنگ‌هاي قبلي خاكستري، طلايي و نقره‌اي به رنگ هاي اين گوشي افزوده شده است. قابليت «لمس فشاري» (Force Touch) كه قبل‌تر در مك‌بوك و اپل واچ استفاده شده بود، حالا با تغييراتي به آيفون آمده است. اين فن‌آوري كه با نام جديد «لمس سه بعدي» (3D Touch) معرفي شد قادر است ميزان فشار وارده روي نمايشگر را تشخيص دهد و مطابق با آن عملكرد‌هاي مختلفي را انجام دهد.

عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s - ظرفيت 16 گيگابايت

 

در مقابل، استفاده از اين فن‌آوري در آيفون جديد باعث شده تا در مقايسه با نسخه‌ي قبلي‌اش وزن و ضخامتي بيشتر داشته باشد. اما نمايشگر اين گوشي بدون تغيير با نسل قبلي از نوع LCD با فن‌آوريIPS است. همان سايز 4.7 اينچي با رزولوشن 1334 در 750 و تراكم پيكسلي 326 پيكسلي آيفون 6 در نسل جديد آيفون دوباره تكرار شده‌ است. اپل براي محافظت اين نمايشگر، از لايه‌اي مقاوم در برابر خط و خش و همچنين لايه‌اي محافظ در مقابل عرق و جذب اثر انگشت استفاده كرده است. استفاده از آلومينيوم سري 7000 باعث شده تا آيفون 6s در مقايسه با نسل قبلي‌اش بسيار مقاوم‌تر شود. دراين سري براي مقاوم‌سازي آلومينيوم از زينك استفاده شده و برخلاف بسياري از ديدگاه‌ها اين آلومينيم از نظر وزني با سري 6000 تفاوتي چنداني ندارد. آيفون جديد 7.1 ميلي‌متر ضخامت و وزني نزديك به 143 گرم دارد. در آيفون جديد رنگ رزگلد هم در كنار رنگ‌هاي قبلي طلايي، نقره‌اي و خاكستري، در دسترس كاربران قرار گرفته است. اپل بالاخره و آن‌هم بعد از چهار نسل، تصميم به استفاده از دوربين بهتري براي آيفون جديد گرفت. استفاده از دوربيني با سنسور 12 مگاپيكسلي براي دوربين اصلي و سنسوري 5 مگاپيكسلي در دوربين سلفي از تغييرات بزرگ اين نسل از آيفون هستند. دوربين جديد مي‌تواند تا 50 درصد پيكسل بيشتر در مقايسه با دوربين قبلي ثبت كند. همچنين استفاده از فن‌آوري‌‌ جديدي كه اپل آن‌را «جداسازي عميق پيكسلي» (Deep Trench Isolation) ناميده‌است، كمك مي‌‌كند تا رنگ‌هاي هر پيكسل تصوير به پيكسل‌هاي مجاورش سرايت نكند. اين فن‌آوري جديد از آشفتگي رنگ‌ها در تصاوير جلوگيري مي‌كند. دوربين جديد، به آيفون 6s امكان مي‌دهد تا ويديو‌هايي با رزولوشن 4K ضبط كند. از ديگر قابليت‌هاي جديد كه اپل تاكيد زيادي روي آن دارد، استفاده از تراشه‌ي قدرتمند A9 در آيفون 6s است. اين تراشه از نوع 64 بيتي است، با ليتوگرافي 14 نانومتري توليد شده‌ و داراي 2 هسته پردازشي با معماري ARMv8 است. توان پردازشي هر هسته از اين مجموعه در حدود 1.8 گيگاهرتز است. تراشه‌ي A9تا 70 درصد سريع‌تر از نسل قبلي‌اش است. پردازنده‌ي گرافيكي آيفون جديد هم پيشرفتي 90 درصدي در سرعت داشته است. علاوه بر اين پيشرفت‌ها، استفاده از 2 گيگابايت رم كمك مي‌كند تا كاربران تجربه‌ي كاربري بهتري در اجراي برنامه‌ها و بازي‌ها داشته باشند. به لطف اين تراشه، سرعت اتصال به شبكه‌هاي 4G هم دو برابر شده است. نسل جديد حس‌گر اثر انگشت در اين گوشي مورد استفاده قرار گرفته است كه به ادعاي اپل سرعت و دقت بيشتري نسبت به نسل قبل دارد. اپل، آيفون جديد را با تغييرات زيادي روانه‌ي بازار كرده است. دوربين اصلي با سنسور 12 مگاپيكسل، دوربين سلفي 5 مگاپيكسلي، فن‌آوري جديد 3D Touch، استفاده از آلومينيوم سري 7000 براي مقاومت بيشتر بدنه، استفاده از حس‌گر اثر انگشت با دقت بيشتر و در انتها استفاده از تراشه‌ي A9 از تغييرات بزرگگوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s - ظرفيت 16 گيگابايت در مقايسه با نسل قبلي‌اش هستند. همه اين تغييرات ايجاد شده‌اند تا در سال پيش‌ رو، آيفون 6sبتواند بر رقيباني مثل اكسپريا Z5 و گلكسيS6 پيروز شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۴۰:۵۹ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 128 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 128 گيگابايت

 

مردم گوشي‌هايي با صفحه نمايش بزرگ‌تر دوست دارند. اين جمله‌ي ساده‌ي خبري هر روز بيشتر از قبل در آمارها مشخص مي‌شد و اهالي كوپرتينو چندان به عنوان توجهي نمي‌كردند تا موفقيت خيره‌كننده‌ي گلكسي نت ۴ بالاخره آنها را هم متقاعد كرد كه نبايد ميدان رقابت گوشي‌هايي با صفحه‌نمايش بزرگ را به رقبا واگذار كنند و آرام آرام به سمت توليد فبلت رفتند و البته در كنار تانك تهاجمي قدرتمندشان سلاح كوچكي هم به دست گرفتند تا به اصول اوليه‌ي خودشان وفادار بمانند. نام اين سلاح كوچك اما كارآمد اپل واچ بود.

عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 128 گيگابايت

 

ايده‌ي اصلي اين بود كه لزومي به خارج كردن گوشي غول‌پيكرتان براي برقراري تماس، ديدن مسيج‌ها يا موارد ديگري كه نياز به صفحه‌نمايش بزرگ ندارد در حين حركت وجود ندارد. ساعت جادويي روي مچ شما مي‌تواند تمام اين كارها را انجام بدهد و تنها وقتي لازم است آن را از جيب يا كيف خود در بياوريد كه دوست داريد به صفحه‌ي نمايش جذاب و خيره‌كننده‌ي آن نگاه كنيد.

نهايتا اين كه اگر از طرفداران گوشي خوش‌دست و فوق‌العاده‌ي 5Sهستيد متاسفانه كمكي از اپل بر نمي‌آيد اما اگر مي‌خواهيد فارغ از سايز يك گوشي صاحب ويژگي‌هاي كليدي يك گوشي اپل از جمله صفحه نمايشي با كيفيت فوق‌العاده، پرداخت بي‌نظير بدنه و يكي از بهترين دوربين‌هاي پوينت اند كليك (نشانه بگير و كليك كن: اصطلاحي تجاري كه اپل آن را در برابر دوربين‌هاي كامپكت پوينت اند شوت (نشانه بگير و ثبت كن) ايجاد كرد، باشيد اين گوشي براي‌ شما است.

خبر خوبي كه براي‌تان داريم اين است كه ويژگي‌هاي مثبت گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 128 گيگابايت به اين‌ها ختم نمي‌شود و كافي است كمي در استفاده از گوشي‌تان هوشمند رفتار كنيد تا دو روز كامل شارژ داشته باشيد و اين براي اپل‌بازهايي كه هميشه از باتري ضعيف آيفون شكايت مي‌كردند چيزي شبيه به معجزه است.

 

طبيعي است اگر آيفون ۶اس پلاس را با انواع ديگر گوشي‌هاي ۵.۵ اينچي مقايسه كنند. گوشي‌هايي مثل LG G3 و G4ميزان فشردگي اين دو گوشي ال‌جي حيرت‌انگيز و فوق‌العاده است و مقايسه‌ي ابعاد اين دو گوشي شما را به اين نتيجه مي‌رساند كه مرزهاي رسيدن به اين ميزان از باريكي به اين راحتي براي ديگر برندها قابل دست‌يابي نيست اما يادتان نرود كه سرپرست تيم طراحي اپل هم يك نابغه‌ي تمام عيار است: جاني آيو! مردي كه بسياري او را در بازگشت دوباره‌ي استيو جابز به اپل يكي از ناجيان او و اپل مي‌دانند.

طراح خوش سليقه‌ي بريتانيايي اپل اين بار هم با چنان ظرافت و زيبايي مثال‌زدني‌اي توانسته قدرت بيشتري را در سايزي مشابه با نسل قبلي جا بدهد كه براي آنهايي كه با پيچيدگي‌هاي طراحي صنعتي آشنا هستند اين يك معجزه است و البته طلسم اين معجزه وقتي باز مي‌شود كه منتقدان هميشگي اپل باز هم به ياد بياورند كه اهميتي ندارد كه اين گوشي چقدر باريك است و چقدر زيبا طراحي شده، مهم اين است كه گرفتاري گوشي‌هاي نسل ۶ آيفون هنوز هم پابرجاست:‌ دوربين به شكل زشت و البته شكننده‌اي از بدنه بيرون زده.

اپل بارها در توليدات تبليغاتي خود از ضد ضربه و خش بودن لنز برآمده‌ي گوشي‌هاي‌اش گفته اما كيست كه نداند در عمل چنين رويكردي چندان هم منطقي نيست و فقط عشاق عكاسي با موبايل مي‌دانند كه جواهري كه در اين گوشي كار گذاشته شده واقعا با بيرون زدنش از بدنه ارزش‌اش كمتر نمي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۹:۴۱ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone SE - ظرفيت 64 گيگابايت

معرفي محصول

گوشي موبايل اپل مدل iPhone SE - ظرفيت 64 گيگابايت

شركت اپل در اقدامي جالب و بعد از گذشت سه سال از توليد آخرين گوشي 4 اينچي خود، جديدترين گوشي خود را با قاب قديمي آخرين آيفون 4 اينچي و سخت‌افزاري معادل با آيفون 6s معرفي كرد. گوشي 4 اينچي جديد اپل با نام «اپل آيفون اس‌اي» (Apple iPhone SE) عرضه شده كه به بهترين سنسور دوربين كه تاكنون براي محصولات اپل استفاده شده، مجهز شده، همچنين سخت‌افزاري كه به قول اپل، اين گوشي را به قدرتمند‌ترين گوشي 4 اينچي دنيا تبديل كرده و باتري با ظرفيت بيشتر را با همان قاب قبلي و ابعاد آيفون 5، حتي همان نمايشگر و دوربين سلفي روانه‌ي بازار كرده است.

 

قوي‌ترين تراشه‌ي اختصاصي ساخت اپل، براي آيفون SE در نظر گرفته شده است. اين تراشه كه A9 نام دارد، از آيفونSEقدرتمندترين گوشي 4 اينچي دنيا را ساخته؛ همچنين اين گوشي به دو گيگابايت رم مجهز شده تا بتواند تمام نياز‌هاي كاربران را پاسخگو باشد. آيفون SE اين‌بار تنها در دو ظرفيت 16 و 64 گيگابايتي عرضه شده و خبري از نسخه‌هاي 128 و 256 گيگابايتي نيست. البته طبق معمول خبري از امكان استفاده از كارت حافظه‌ي جانبي براي افزايش اين مقدار نيست. به لطف پردازنده‌ي جديد، آيفون SE مي‌تواند به باند‌هاي LTE بيشتري متصل شود، همچنين از بلوتوث وWi-Fi با نسخه‌هاي بالاتر با سرعت‌ بيشتر هم سود مي‌برد.

 

مثل آيفون 6s براي دوربين اصلي گوشي موبايل اپل مدل iPhone SE - ظرفيت 64 گيگابايت سنسوري 12 مگاپيكسلي درنظر گرفته شده است. با اين سنسور علاوه بر اين‌كه مي‌توانيد تصاوير با كيفيت‌تري ثبت كنيد، مي‌توانيد تصاوير زنده ثبت كنيد، ويديو‌هايي با رزولوشن 4K ضبط كنيد و يا از ضبط ويديو‌هايي با سرعت 240 فريم بر ثانيه لذت ببريد. اما در عين ناباوري دوربين سلفي در مقايسه با آيفون 5s تغييري نكرده و در همان عدد 1.2 جا مانده است.

 

از ديگر تغييرات گوشي موبايل اپل مدل iPhone SE - ظرفيت 64 گيگابايت مي‌تواند به حسگر اثرانگشت سريع‌تر و دقيق‌تر و البته باتري با ظرفيت 1640 ميلي‌آمپر ساعتي‌اش اشاره كرد كه در مقايسه با آيفون 5s مقداري افزايش ظرفيت داشته است.

 

باقي قسمت‌هاي اين گوشي از جمله نمايشگر 4 اينچي با رزولوشن 640 در 1136 پيكسل كه تراكم 326 پيكسل در اينچ دارد، پشتيباني از يك سيم‌كارت، قاب پشتي از جنس آلومينيوم، ضخامتي در حدود 7.6 ميلي‌متر و وزني كه تنها يك گرم سبك‌تر شده و به 113 گرم رسيده، در مقايسه با آيفون 5s تغييري را تجربه‌ نكرده‌اند.

 

خريد اين گوشي به كساني كه هنوز از گوشي‌هاي كوچك استفاده مي‌كنند و از نمايشگر‌هاي 4 اينچي رضايت دارند، توصيه مي‌شود. همچنين مي‌توانيد در كنار اين اندازه از امكاناتي مثل تراشه‌ي اختصاصي A9، دوربين اصلي با سنسور 12 مگاپيكسل، باتري با ظرفيت مطلوب 1640 ميلي‌آمپر ساعتي و حسگر اثر انگشت و قابليت‌هاي مطلوبي كه براي هر گوشي امتياز محسوب مي‌شود را با خريد آيفون SE در اختيار بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۶:۰۸ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 16 گيگابايت

معرفي محصول

گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 16 گيگابايت

طراحي و ساخت 

 

مستقيم سر اصل مطلب برويم: طراحي و ساخت! جايي كه هميشه در مورد گوشي‌هاي اپل حرف‌هاي زيادي براي گفتن وجود دارد و البته حاشيه‌هاي زيادي كه سعي مي‌كنيم به اكثر آن‌ها اشاره‌اي كنيم. 

 

همان‌طور كه گفتيم، اصلي‌ترين تغيير آيفون 6 به بزرگ‌تر شدن آن برمي‌گردد. بزرگ‌تر شدني كه باعث تغيير هيچ يك از المان‌هاي متمايزكننده‌ي گوشي‌هاي اپل از ديگران نشد، المان‌هايي مانند كليد هوم معروف اين گوشي، لبه‌هاي انحنادار، فضاي زياد بالا و پايين صفحه‌نمايش و البته كيفيت ساخت عالي، همه در اين گوشي هم مانند ديگر گوشي‌هاي ساخت اپل وجود دارند. 

 

اما بدنه‌ي گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 16 گيگابايت هم مانند دو نسل قبل، كاملا از آلومينيوم ساخته شده است كه همان حس كيفيت فوق‌العاده را به كاربر انتقال مي‌دهد. به محض اينكه گوشي را در دست مي‌گيريد، خنكي آلومينيوم باعث القاي حس كيفيت به شما مي‌شود كه شايد مشابهش را بتوان فقط در HTC One احساس كرد. اما با اولين نگاه به گوشي، يك آيپد ميني كوچك، اولين تصويري بود كه در ذهنمان تداعي شد. ديگر از لبه‌هاي تراشيده‌شده با الماس در دور قاب خبري نيست و با يك قاب كاملا انحنادار مشابه طراحي آيپد ميني مواجه هستيم. در مورد اينكه آيا اين طراحي نسبت به طراحيiPhone 5 و 5s بهتر شده يا بدتر نظري نمي‌دهيم؛ چرا كه اعتقاد داريم در اين مورد نظرات بسيار متفاوت است و به سليقه‌‌ي افراد بستگي دارد. شايد اگر بخواهم نظر شخصي خودم را در اين مورد دخيل كنم، هنوز هم طراحي آيفون 5 را برتر از ديگر گوشي‌هاي ساخت اپل و شايد ديگر كمپاني‌ها بدانم؛ اما اين دليلي بر زيبا نبودن آيفون 6 نيست. با اين حال بايد اذعان كنيم اين لبه‌هاي گرد بهتر در دست جاي مي‌گيرد و بهتر مي‌نشيند. با اينكه از ليز بودن قاب پشتي هم نمي‌توان چشم‌پوشي كرد. 

 

 

نماي جلويي گوشيگوشي موبايل اپل آيفون 6 - 16 گيگابايت يك تغيير بزرگ نسبت به مدل قبلي داشته كه در همان نگاه اول كاملا به چشم مي‌آيد. شيشه‌ي صفحه‌نمايش اين گوشي كمي از قاب بيرون‌تر است و در محل اتصال به قاب مقداري هم خميدگي دارد كه چشم را به خود جلب مي‌كند. تركيبي كه بي‌شباهت به لوميا 920 نوكيا هم نيست. جالب اينكه وقتي مدتي با اين گوشي كار مي‌كنيد، بعد از نگاه به آيفون 5 حس عجيبي از تخت بودن صفحه‌نمايش‌هاي قبلي به شما دست مي‌دهد كه بيشتر به عادت كردن چشم به خميدگي گوشه‌هاي صفحه مرتبط است.

 

 

 

 

خوشبختانه اپل اين گوشي را نيز در همان سه رنگ قبلي يعني خاكستري، نقره‌اي و بژ توليد كرده تا كماكان سه حق انتخاب براي خريداران وجود داشته باشد. سه رنگي كه همانند آيفون 5s تكرار شده و باز هم از رنگ مشكي در اين مدل خبري نيست. اما موردي كه انتظارش را نداشتيم، خش‌پذيري كمتر اين گوشي نسبت به مدل‌هاي قبلي است. در كل مدتي كه اين گوشي را تست مي‌كرديم، هيچ خط و خشي در استفاده‌ي معمول بر روي آن حك نشد. جالب اينكه در زمان آيفون‌هاي 5 و 5s در همين حين خط و خش‌هايي بر روي گوشي‌ها نقش بسته بودند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۵:۲۸ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone SE

معرفي اجمالي محصول 

گوشي موبايل اپل مدل iPhone SE - ظرفيت 16 گيگابايت

 

شركت اپل در اقدامي جالب و بعد از گذشت سه سال از توليد آخرين گوشي 4 اينچي خود، جديدترين گوشي خود را با قاب قديمي آخرين آيفون 4 اينچي و سخت‌افزاري معادل با آيفون 6s معرفي كرد. گوشي 4 اينچي جديد اپل با نام «اپل آيفون اس‌اي» (Apple iPhone SE) عرضه شده كه به بهترين سنسور دوربين كه تاكنون براي محصولات اپل استفاده شده، مجهز شده، همچنين سخت‌افزاري كه به قول اپل، اين گوشي را به قدرتمند‌ترين گوشي 4 اينچي دنيا تبديل كرده و باتري با ظرفيت بيشتر را با همان قاب قبلي و ابعاد آيفون 5، حتي همان نمايشگر و دوربين سلفي روانه‌ي بازار كرده است. 

بررسي عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone SE 

 

قوي‌ترين تراشه‌ي اختصاصي ساخت اپل، براي آيفون SE در نظر گرفته شده است. اين تراشه كه A9 نام دارد، از آيفونSEقدرتمندترين گوشي 4 اينچي دنيا را ساخته؛ همچنين اين گوشي به دو گيگابايت رم مجهز شده تا بتواند تمام نياز‌هاي كاربران را پاسخگو باشد. آيفون SE اين‌بار تنها در دو ظرفيت 16 و 64 گيگابايتي عرضه شده و خبري از نسخه‌هاي 128 و 256 گيگابايتي نيست. البته طبق معمول خبري از امكان استفاده از كارت حافظه‌ي جانبي براي افزايش اين مقدار نيست. به لطف پردازنده‌ي جديد، آيفون SE مي‌تواند به باند‌هاي LTE بيشتري متصل شود، همچنين از بلوتوث وWi-Fi با نسخه‌هاي بالاتر با سرعت‌ بيشتر هم سود مي‌برد.

 

مثل آيفون 6s براي دوربين اصلي اين گوشي سنسوري 12 مگاپيكسلي درنظر گرفته شده است. با اين سنسور علاوه بر اين‌كه مي‌توانيد تصاوير با كيفيت‌تري ثبت كنيد، مي‌توانيد تصاوير زنده ثبت كنيد، ويديو‌هايي با رزولوشن 4K ضبط كنيد و يا از ضبط ويديو‌هايي با سرعت 240 فريم بر ثانيه لذت ببريد. اما در عين ناباوري دوربين سلفي در مقايسه با آيفون 5s تغييري نكرده و در همان عدد 1.2 جا مانده است.

 

از ديگر تغييرات گوشي موبايل اپل مدل iPhone SE مي‌تواند به حسگر اثرانگشت سريع‌تر و دقيق‌تر و البته باتري با ظرفيت 1640 ميلي‌آمپر ساعتي‌اش اشاره كرد كه در مقايسه با آيفون 5s مقداري افزايش ظرفيت داشته است.

 

باقي قسمت‌هاي اين گوشي از جمله نمايشگر 4 اينچي با رزولوشن 640 در 1136 پيكسل كه تراكم 326 پيكسل در اينچ دارد، پشتيباني از يك سيم‌كارت، قاب پشتي از جنس آلومينيوم، ضخامتي در حدود 7.6 ميلي‌متر و وزني كه تنها يك گرم سبك‌تر شده و به 113 گرم رسيده، در مقايسه با آيفون 5s تغييري را تجربه‌ نكرده‌اند.

 

خريد اين گوشي به كساني كه هنوز از گوشي‌هاي كوچك استفاده مي‌كنند و از نمايشگر‌هاي 4 اينچي رضايت دارند، توصيه مي‌شود. همچنين مي‌توانيد در كنار اين اندازه از امكاناتي مثل تراشه‌ي اختصاصي A9، دوربين اصلي با سنسور 12 مگاپيكسل، باتري با ظرفيت مطلوب 1640 ميلي‌آمپر ساعتي و حسگر اثر انگشت و قابليت‌هاي مطلوبي كه براي هر گوشي امتياز محسوب مي‌شود را با خريد آيفون SE در اختيار بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۳۴:۴۷ توسط:شبكه ما موضوع: