شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

گوشي موبايل اپل آيفون 5 سي - 32 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل آيفون 5 سي - 32 گيگابايت

بررسي اين گوشي را با مهم‌ترين تغيير آن با ديگر گوشي‌هاي خانواده 5 شروع مي‌نماييم. اين مدل، در اين خانواده يعني آيفون‌هاي 4 اينچي، از لحاظ جنس بدنه متفاوت است، چرا كه بر خلاف آيفون‌هاي 5 و 5Sكه داراي بدنه هاي آلومينيومي هستند، از بدنه اي پلي كربناتي برخوردار است.

عملكرد گوشي موبايل اپل آيفون 5 سي - 32 گيگابايت

شايد فكر كنيد كه پلاستيكي شدن بدنه اين گوشي، براي اپل يك عقب گرد محسوب مي‌گردد. مي‌توان گفت اين اعتقاد بسياري از موافقان و مخالفان توليد اين گوشيست، اما به واقع با در دست گرفتن آن، متوجه تفاوت ساخت گوشي‌هاي اپل با ديگر كمپاني‌ها خواهيد شد. حتي گوشي‌هاي پلاستيكي اپل هم از ديگر پلاستيكي‌ها با كيفيت‌ترند!

اولا در داخل بدنه گوشي موبايل اپل آيفون 5 سي - 32 گيگابايت، يك قاب فلزي تعبيه شده كه استقامت قاب را به شدت افزايش داده و به دليل وجود همين قاب، وقتي گوشي را در دست مي‌گيريد احساس وجود يك گوشي سفت و محكم به شما منتقل خواهد شد. عدم وجود هر گونه درز بر روي قاب پشتي هم به جذابيت آن افزوده. در واقع، قاب پشتي گوشي يك قاب يكپارچه است كه سخت افزار و صفحه نمايش را به طور كلي در خود جاي داده است. در ضمن، با اينكه قاب پشتي كاملا صيقليست، اما چندان ليز نيست و در دست احساس امنيت خوبي را به كاربر منتقل مي‌نمايد. با وجود اين كيفيت ساخت، مي‌توانيم بگوييم بازگشت پلاستيك به گوشي‌هاي اپل، بازگشت باشكوهي بود، با اينكه از زمان معرفي آيفون 4 با بدنه اي شيشه اي و فلزي شاهد خداحافظي اپل با پلاستيك بوديم، اما 5c با بدنه اي پلي كربناتي توليد شد تا بتواند رنگ را به بدنه گوشي‌هاي اپل بياورد. از زماني كه شايعه توليد گوشي ارزان اپل بر سر زبان‌ها افتاد و نام آن هم به بيرون درز كرد، همه فكر مي‌كردند 5c به معناي 5cheap يا ارزان است، اما اپل اصلاح نمود كه c از ابتداي كلمهcolorful به اين گوشي اضافه شده و براي رنگي‌تر شدن آيفون، اين گوشي از اين جنس توليد شده.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۳۷:۳۵ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 7 Plus – ظرفيت 256 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 7 Plus – ظرفيت 256 گيگابايت

 

 

همان‌طور كه مي‌دانيد شركت اپل طبق روال هرساله‌ي خود جديدترين محصولاتش را در دو نسخه‌ي مختلف توليد كرده و در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. آيفون 7 نيز از اين قاعده مستثني نيست و نسخه بزرگ‌تر آن با مدل «iPhone 7 Plus» توليد شده و به‌زودي روانه بازارهاي جهاني خواهد شد. اين دو محصول يعني آيفون 7 و آيفون 7 پلاس با داشتن اشتراكات فراوان در اندازه‌ي صفحه‌نمايش، دوربين و ميزان رم باهم تفاوت دارند. صفحه‌نمايش آيفون 7 پلاس از نوعLCD بوده و در ساخت آن از فناوري IPS بهره گرفته شده است. اين نمايشگر با داشتن اندازه‌اي معادل 5.5 اينچ در گروه فبلت‌ها دسته‌بندي مي‌شود و وضوح تصوير 1080 در 1920 را به نمايش مي‌گذارد.

عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone 7 Plus – ظرفيت 256 گيگابايت

 

همانند آيفون 7 سيستم‌عامل اختصاصي اپل يعني iOS10 در اين محصول ايفاي نقش مي‌كند و جك 3.5 ميلي‌متري هدفون در اين محصول حذف شده است. تراشه A10 Fusion و رم 3 گيگابايتي يكي از اقداماتي است كه شركت اپل براي رفاه حال كاربران و ايجاد تجربه‌ي كاربري بهتر در اجراي برنامه‌ها و بازي براي آن‌ها در نظر گرفته است. از ديگر قابليت‌هايي اين گوشي موبايل مي‌توان به 256 گيگابايت حافظه داخلي، بدنه مقاوم در برابر آب و وجود سنسور 12 مگاپيكسلي در دوربين اصلي آن اشاره كرد. اين اولين باري است كه شركت اپل بيشترين ظرفيت داخلي محصولات خود را از 128 گيگابايت به 256 گيگابايت افزايش داده است، بنابراين ذخيره حجم زيادي از فايل‌هاي صوتي و تصويري بدون هيچ‌گونه مشكلي ميسر خواهد بود.

در قاب پشتي گوشي موبايل اپل مدل iPhone 7 Plus – ظرفيت 256 گيگابايت دو دوربين با سنسور 12 مگاپيكسلي وجود دارد كه در كنار سنسور 7 مگاپيكسلي دوربين سلفي امكانات فراواني از قبيل قابليت عكاسي و فيلم‌برداري همزمان (Simultaneous 4k video and 8MP image recording)، قابليت ثبت موقعيت جغرافيايي عكس‌ها و فيلم‌ها (Geo-Tagging)، قابليت تشخيص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)، قابليت عكاسي پانوراما وHDR را در اختيار علاقه‌مندان به عكاسي با دوربين قرار مي‌دهد.

 

در كنار اين قابليت‌هاي مثال‌زدني، مي‌توانيد طراحي‌ زيبا با رنگ‌هاي جذاب را هم تجربه كنيد. براي نخستين بار شركت اپل در اين نسل از آيفون‌هاي خود از رنگ مشكي براق استفاده كرده و محصول جديد خود را در پنج رنگ نقره‌اي، مشكي مات، طلايي، رزگلد و جديدترين رنگ يعني مشكي براق روانه بازار كرده است. اگر داشتن گوشي موبايلي با امكانات بالا براي شما در اولويت اول قرار دارد و اگر شما از آن دسته از افرادي هستيد كه به قيمت بالا اهميت نمي‌دهيد آيفون 7 پلاس با داشتن امكانات فراواني مانند 256 گيگابايت حافظه داخلي، 3 گيگابايت رم، سنسور 12 مگاپيكسلي دوربين اصلي، بدنه‌اي فلزي و ضد آب و پشتيباني از اينترنت پرسرعت نسل چهارم از نوع cat9مي‌تواند انتخاب بسيار مناسبي براي شما باشد. شايد بتوان گفت اين مدل از آيفون‌هاي نسل جديد با داشتن رم 3 گيگابايتي و دو دوربين در قاب پشتي دستگاه بتواند در رقابت با آيفون 7 گوي سبقت را ربوده و طرفداران بيشتري را به‌سوي خود جلب كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۳۱:۳۸ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 7 – ظرفيت 256 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 7 – ظرفيت 256 گيگابايت

 

شركت اپل مطابق رسم هرساله خود قصد دارد در ماه سپتامبر از جديدترين محصول خود تحت عنوان «iPhone 7» رونمايي كند. اين محصول كه تاكنون اخبار و شايعات گوناگوني در مورد آن انتشار يافته با جديدترين نسخه سيستم‌عامل اختصاصي اپل يعني iOS 10روانه بازار خواهد شد. طراحي اين محصول و ابعاد آن تا حدودي به نسل قبلي محصولات اپل شباهت دارد و تنها تفاوت اين نسل بهره‌گيري از بدنه‌اي ضد آب است. البته بايد بدانيد كه اين شركت براي هرچه باريك‌تر شدن محصول جديد خود جك 3.5 ميلي‌متري هدفون را از آيفون 7 حذف كرده و براي علاقه‌مندان به موسيقي كه دوست دارند با گوشي موبايل خود به موسيقي گوش دهند هدفوني با كانكتور لايتنينگ در نظر گرفته است.

عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone 7 – ظرفيت 256 گيگابايت

استفاده از يك نمايشگر 4.7 اينچي با همان رزولوشن 750 در 1334 به كار گرفته شده در آيفون 6 وضوح تصوير 326 پيكسل بر هر اينچ را در اختيار كاربران قرار خواهد داد. براي محافظت از اين نمايشگر شركت اپل از امكانات مختلفي همچون «Ion-Strengthened Glass» و «Oleophobic Clothing» بهره گرفته تا نمايشگر محصول جديد خود ر ا در برابر جذب عرق و اثرانگشت محافظت كند. همان‌طور كه مي‌دانيد در چند نسل گذشته محصولات اپل بيشترين ظرفيت داخلي 128 گيگابايت بود، اما در اين نسل اين ظرفيت به 256 گيگابايت افزايش يافته است تا فضاي بيشتري براي ذخيره‌سازي فايل‌هاي صوتي و تصويري براي كاربران وجود داشته باشد. استفاده از تراشه A10 Fusionو 2 گيگابايت رم يكي ديگر از اقداماتي است كه در اين محصول براي تجربه كاربري بهتر در اجراي برنامه‌ها و بازي‌ها در نظر گرفته شده است.

دوربين اصليگوشي موبايل اپل مدل iPhone 7 – ظرفيت 256 گيگابايت با سنسور 12 مگاپيكسل، دوربين سلفي 7 مگاپيكسلي، استفاده از آلومينيوم براي مقاومت بيشتر بدنه، استفاده از حس‌گر اثرانگشت با دقت بيشتر و در انتها استفاده از تراشه‌ي A10 Fusionاز تغييرات بزرگ اين گوشي در مقايسه با آيفون‌هاي نسل گذشته هستند. دو سنسور 12 و 7 مگاپيكسلي تعبيه شده در قاب جلو و پشت اين محصول با داشتن امكانات فراواني از قبيل قابليت عكاسي و فيلم‌برداري همزمان (Simultaneous 4k video and 8MP image recording)، قابليت ثبت موقعيت جغرافيايي عكس‌ها و فيلم‌ها (Geo-Tagging)، قابليت تشخيص چهره و لبخند (Face and Smile Detection)، قابليت عكاسي پانوراما و HDRبسياري از نياز افراد علاقه‌مند به عكاسي با موبايل ر ا پاسخ خواهند گفت.

در كنار اين قابليت‌هاي مثال‌زدني، مي‌توانيد طراحي‌ زيبا با رنگ‌هاي جذاب را هم تجربه كنيد. براي نخستين بار شركت اپل در اين نسل از آيفون‌هاي خود از رنگ مشكي براق و مشكي مات استفاده كرده و محصول جديد خود را در پنج رنگ نقره‌اي، مشكي مات، طلايي، رزگلد و جديدترين رنگ يعني مشكي براق روانه بازار كرده است. درنهايت بايد اشاره‌كنيم كه باتري اين گوشي قدرتمند از نوع ليتيوم يون بوده و قابليت تعويض ندارد؛ بنابراين در صورت بروز هرگونه مشكلي كاربران نمي‌توانند آن را تعويض كنند. اگر شما هم يكي از علاقه‌مندان به گوشي‌هاي اپل هستيد بايد تا زمان عرضه آيفون 7 به بازارهاي جهاني منتظر بمانيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۲۷:۵۵ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل آي فون 4 اس-16 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل آي فون 4 اس-16 گيگابايت

"آشنا" واژه‌ي خوبي براي توصيف بدنه‌ي خارجي گوشي موبايل اپل آي فون 4 اس-16 گيگابايتاست. وقتيiPhone 4 در تابستان سال 2010 به بازار آمد واقعا با ديگر گوشي‌هاي هوشمند موجود متفاوت بود. به طوري كه قسمت جلو و پشتي آن را شيشه در بر گرفته بود، پيچ‌هاي قسمت‌هاي مختلف در معرض ديد بودند و حلقه‌اي از فولاد مقاوم پيرامون آن را پوشانده بود. بنابراين احساسي كه با 4s خواهيد داشت همان احساسي است كه با در دست داشتن 4 به شما دست مي‌دهد. نسبت به گوشي‌هاي هوشمند آندرويد موجود در بازار، 4s در دست كوچك و چگال احساس مي‌شود. اين دقيقا برخلاف احساسي است كه از بسياري گوشي‌هاي بزرگتر با بدنه‌ي پلاستيكي به شما دست مي‌دهد. در حقيقت 4s با وزن 140 گرم حدود 3 گرم از iPhone 4 كه 137 گرم وزن داشت سنگين‌تر است. از نظر طراحي نيز فقط بعضي كنترل‌ها؛ چند ميلي‌متر جابجا شده‌اند و همانطور كه پيش از اين گفتيم به نظر نمي‌آيد كه حتي طرفداران پر و پا قرص اپل هم از دور متوجه تفاوت اين دو شوند.

عملكرد گوشي موبايل اپل آي فون 4 اس-16 گيگابايت

 

اما iPhone 4 علي‌رغم همه‌ي امكانات و خوبي‌هايي كه داشت به يك چيز ديگر هم معروف شده بود و آن مشكلات در آنتن دهي بود. البته در مورد 4s نمي‌توانيم خيلي زود قضاوت كنيم چرا كه اين موضوع بايد به عنوان بازخورد از تعداد زيادي از مشتريان در طي استفاده‌ي زياد دريافت شود. با اين حال به نظرمان مي‌آيد كه 4sعملكرد بهتري نسبت به 4 دارد به خصوص كه نشانگر آنتن ما در موقعيت‌هايي كه iPhone 4 يك ستون كم دارد تا آخر پر است. عاقلانه هم اين بوده كه طراحان اپل اشتباه iPhone 4 را بر روي 4sتكرار نكنند و ما هم فكر مي‌كنيم كه اين مورد كاملا حل شده باشد.

 

خوشبختانه از نظر سخت افزارهاي داخلي تحول خيلي زيادي رخ داده است. اپل اين بار تصميم گرفته كه از پردازنده‌يA5 استفاده كند. درست همان پردازنده‌ي دو هسته‌اي كه پيش از اين بر روي iPad 2استفاده شده بود. هرچند كه اپل از گفتن اين موضوع امتناء كرده، ولي اين پردازنده بر روي iPhone 4s با سرعت ساعتي 800 مگاهرتز كار مي‌كند و اين در حالي است كه سرعت ساعتي آن بر روي iPad 2 همان 1 گيگاهرتز بود. حافظه‌ي RAM هم بر روي همان مقدار 512 مگابايت ثابت مانده ولي اين بار iPhone 4s در نسخه‌ي 64 گيگابايتي هم موجود مي‌باشد.

 

 

يكي ديگر از تحولات داخلي صورت گرفته، پشتيباني از شبكه‌ي وايرلس مي‌باشد. iPhone 4s يك گوشي چهار بانده‌يUMTS / HSDPA / HSUPA 850, 900, 1900, 2100MHz و چهار بانده‌ي GSM / EDGE 850, 900, 1800, 1900MHZ است كه از دو باند CDMA EV-DO Rev. A 900, 1900MHz هم پشتيباني مي‌كند. بدين معني كه iPhone 4s تقريبا از تمامي شبكه‌هاي 3G در هر جايي كه باشيد مي‌تواند پشتيباني كند. البته تا آن جايي كه به نسخه‌هاي Factory Unlocked مربوط مي‌شود، پشتيباني از 4G وجود ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۲۵:۲۹ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 128 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 128 گيگابايت

همان‌طور كه گفتيم، اصلي‌ترين تغيير آيفون 6 به بزرگ‌تر شدن آن برمي‌گردد. بزرگ‌تر شدني كه باعث تغيير هيچ يك از المان‌هاي متمايز كننده گوشي‌هاي اپل از ديگران نشد، المان‌هايي مانند كليد هوم معروف اين گوشي، لبه‌هاي انحنادار، فضاي زياد بالا و پايين صفحه‌نمايش و البته كيفيت ساخت عالي، همه در اين گوشي هم مانند ديگر گوشي‌هاي ساخت اپل وجود دارند.

عملكرد گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 128 گيگابايت

 

اما بدنه گوشي موبايل اپل آيفون 6 - 128 گيگابايت هم مانند دو نسل قبل، كاملا از آلومينيوم ساخته شده كه همان حس كيفيت فوق‌العاده را به كاربر منتقل مي‌نمايد. به محض اينكه گوشي را در دست مي‌گيريد، خنكي آلومينيوم باعث القاي حس كيفيت به شما مي‌گردد كه مشابهش را شايد بتوان فقط در HTC Oneاحساس نمود. اما با اولين نگاه به گوشي، يك آيپد ميني كوچك، اولين تصويري بود كه در ذهنمان تداعي شد. ديگر خبري از لبه‌هاي تراشيده شده با الماس در دور قاب نيست و با يك قاب كاملا انحنادار مشابه طراحي آيپد ميني مواجه هستيم. در مورد اينكه آيا اين طراحي نسبت به طراحي iPhone 5 و 5s بهتر شده يا بدتر نظري نمي‌دهيم، چرا كه اعتقاد داريم در اين مورد نظرات بسيار متفاوت است و به سليقه افراد بستگي دارد. شايد اگر بخواهم نظر شخصي خودم را در اين مورد دخيل كنم، هنوز هم طراحي آيفون 5 را برتر از ديگر گوشي‌هاي ساخت اپل و شايد ديگر كمپاني‌ها بدانم، اما اين دليلي بر زيبا نبودن آيفون 6 نيست. با اين حال بايد اذعان كنيم اين لبه‌هاي گرد در دست بهتر جاي مي‌گيرد و بهتر مي‌نشيند. با اينكه از ليز بودن قاب پشتي هم نمي‌توان چشم‌پوشي نمود.

 

نماي جلويي گوشي يك تغيير بزرگ نسبت به مدل قبلي داشته كه در همان نگاه اول كاملا به چشم مي‌آيد. شيشه صفحه‌نمايش اين گوشي مقداري از قاب بيرون‌تر است و در محل اتصال به قاب مقداري هم خميدگي دارد كه چشم را به خود جلب مي‌كند. تركيبي كه بي‌شباهت به لوميا 920 نوكيا هم نيست. جالب اينكه وقتي مدتي با اين گوشي كار مي‌كنيد، بعد از نگاه به آيفون 5 حس عجيبي از تخت بودن صفحه‌نمايش‌هاي قبلي به شما دست مي‌دهد كه بيشتر به عادت كردن چشم به خميدگي گوشه‌هاي صفحه مرتبط است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۱۹:۲۳ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 5c - ظرفيت 8 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 5c - ظرفيت 8 گيگابايت

بررسي اين گوشي را با مهم‌ترين تغيير آن با ديگر گوشي‌هاي خانواده‌ي 5 شروع مي‌كنيم. اين مدل در اين خانواده يعني آيفون‌هاي 4 اينچي، از لحاظ جنس بدنه متفاوت است؛ چرا كه برخلاف آيفون‌هاي 5 و 5S كه داراي بدنه‌هاي آلومينيومي هستند، از بدنه‌اي پلي‌كربناتي برخوردار است.

عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone 5c - ظرفيت 8 گيگابايت

شايد فكر كنيد كه پلاستيكي‌شدن بدنه‌ي اين گوشي، براي اپل يك عقب‌گرد محسوب مي‌شود. مي‌توان گفت اين اعتقاد بسياري از موافقان و مخالفان توليد اين گوشي است؛ اما به واقع با دردست‌گرفتن آن، متوجه تفاوت ساخت گوشي‌هاي اپل با ديگر كمپاني‌ها خواهيد شد. حتي گوشي‌هاي پلاستيكي اپل هم از ديگر پلاستيكي‌ها باكيفيت‌ترند!

 

اولا در داخل بدنه‌ي گوشي موبايل اپل مدل iPhone 5c - ظرفيت 8 گيگابايت، يك قاب فلزي تعبيه شده كه استقامت قاب را به‌شدت افزايش داده و به دليل وجود همين قاب، وقتي گوشي را در دست مي‌گيريد، احساس وجود يك گوشي سفت و محكم به شما منتقل خواهد شد. نبود هرگونه درز روي قاب پشتي هم به جذابيت آن افزوده است. در واقع، قاب پشتي گوشي يك قاب يكپارچه است كه سخت‌افزار و صفحه‌نمايش را به طور كلي در خود جاي داده است؛ در ضمن با اينكه قاب پشتي كاملا صيقلي است؛ چندان ليز نيست و احساس امنيت خوبي را به كاربر منتقل مي‌كند. با وجود اين كيفيت ساخت، مي‌توانيم بگوييم بازگشت پلاستيك به گوشي‌هاي اپل، بازگشت باشكوهي بود. با اينكه از زمان معرفي آيفون 4 با بدنه‌اي شيشه‌اي و فلزي شاهد خداحافظي اپل با پلاستيك بوديم؛ اما 5c با بدنه‌اي پلي‌كربناتي توليد شد تا بتواند رنگ را به بدنه‌ي گوشي‌هاي اپل بياورد. از زماني‌كه شايعه‌ي توليد گوشي ارزان اپل بر سر زبان‌ها افتاد و نام آن هم به بيرون درز كرد، همه فكر مي‌كردند 5c به معناي 5cheap يا ارزان است؛ اما اپل اصلاح كرد كه c از ابتداي كلمه colorful به اين گوشي اضافه شده و براي رنگي‌ترشدن آيفون، اين گوشي از اين جنس توليد شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۲:۰۵ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل آيفون 5 - 64 گيگابايت

گوشي موبايل اپل آيفون 5 - 64 گيگابايت

انتظارها به پايان رسيد و بالاخره كمپاني شناخته شده اپل مدل جديد تلفن همراه خود را با نام iPhone 5 معرفي نمود. اين گوشي بعد از مدل‌هاي 2G، 3G، 3GS، 4 و 4S نسل ششم تلفن‌هاي همراه ساخت اپل محسوب مي‌گردد. در طراحي اصلي اين گوشي از نظر ظاهري نسبت به مدل پيشين يعني iPhone 4S تحول خاصي ايجاد نگرديده است. اما در تكنولوژي ساخت، اپل يك‌بار ديگر شگفتي ساز شد و در حالي كه صفحه نمايش و ابعاد مدل جديد آن نسبت به 4Sبزرگ‌تر شده است، گوشي به ميزان قابل توجهي سبك‌تر و باريك‌تر ساخته شده است، يعني با قطر تنها 7.6 ميلي‌متر و وزن تنها 112 گرم!!!

عملكرد گوشي گوشي موبايل اپل آيفون 5 - 64 گيگابايت


اين مي‌تواند يك رقابت جالب با كمپاني‌هاي ديگر باشد كه با افزايش اندازه صفحه نمايش، وزن گوشي‌ها را نيز افزايش مي‌دهند. جنس بدنه مانند تمامي محصولات ساخت اپل از بهترين كيفيت و از جنس شيشه و آلومينيوم ساخته شده است. صفحه نمايش 4 اينچي اين گوشي مانند مدل قبلي از نوع رتيناي LED-backlit IPS TFT و با رزولوشن 1136×640 پيكسل مي‌باشد. مغز متفكر آيفون 5، چيپ جديد A6است كه طبق اعلام اين كمپاني قدرت پردازشي و پردازش گرافيكي آن 2 برابر مدل قبلي است. دوربين اين گوشي تفاوت زيادي نسبت به مدل قبلي نداشته است.

يك دوربين 8 مگا پيكسلي با ديافراگم f/2.4 ولي با قدرت پردازش بالاتر كه طبق ادعاي اپل، كيفيت عكس‌هاي آن نيز بهبود يافته است. كيفيت فيلم برداري اين دوربين نيز بهتر شده و طبق ادعاي اپل لرزشگير دست، عملكرد بهتري را از خود نشان مي‌دهد.يكي از قابليت‌هاي مهمي كه به آن اضافه گرديده، قابليت پانوراماست كه به كمك آن مي‌توان عكس‌هايي با كيفيت 28 مگاپيكسل نيز ثبت نمود. نرم افزار اين گوشي نسخه جديد از كم نقص ترين سيستم عامل تا به امروز يعني iOS است. iOS 6نسبت به نسخه قبلي تغييرات زيادي كرده و بيش از 200 قابليت جديد به آن افزوده شده است.

به لطف بزرگ‌تر شدن صفحه نمايش، گوشي موبايل اپل آيفون 5 - 64 گيگابايت به جاي چهار سطح، پنج سطح از برنامه‌ها را نشان مي‌دهد. كيفيت صدا و مكالمات اين گوشي با استفاده از سه ميكروفن، بسيار بهتر گرديده است. همچنين، با تجهيز اين گوشي به يك مبدل پنج مغناطيسي، كيفيت بلندگو نيز بهبود چشم گيري داشته است. با پشتيباني اين گوشي از شبكه هاي پر سرعت 4G LTEبا حداكثر سرعت 100Mbps و همچنين شبكه هاي HSPA+،DC-HSDPA و Wi-Fi و صفحه نمايش 4 اينچي، حداكثر لذت مرورگري اينترنت با بالاترين سرعت را تجربه خواهيد نمود. نهايتا باتري اين گوشي نيز نسبت به مدل قبلي مقداري بهتر شده و امكان مكالمه ممتد تا 8 ساعت و مرورگري اينترنت تا 10 ساعت را به شما خواهد داد. براي آشنايي بيشتر با قابليت‌ها و توانايي‌هاي اين گوشي فوق‌العاده، با ما در نقد و بررسي آن همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۱:۳۵ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل آيفون 5 اس - 32 گيگابايت

گوشي موبايل اپل آيفون 5 اس - 32 گيگابايت

 

محصولات اپل و به‌خصوص گوشي‌هاي توليدي اين شركت هميشه طرفداران خاص خود را دارند. حتي پس از گذشت چند سال از توليد اين گوشي‌ها، هنوز هم مي‌توان به پشتيباني نرم‌افزاري مطلوب و طيف گسترده‌ي نرم‌افزاري توليد شده براي اين گوشي‌هاي اميدوار بود. «اپل آيفون 5s» از محصولات موفق اپل به‌حساب مي‌آيد. اين گوشي آن‌قدر لوكس است كه حتي پس از عرضه‌ي آيفون 6، افراد زيادي ترجيح مي‌دهند تا از آيفون 5s استفاده كنند.


بدنه‌اي از جنس شيشه و فلز به رنگ‌هاي مشكي، نقره‌اي و طلايي ظاهري چشم‌نواز به اين گوشي داده‌اند. قاب پشتي تمام فلزي از جنس آلومينيوم علاوه بر استحكام باعث شده تا اين گوشي وزني در حدود 112 گرم داشته باشد. با توجه به وزن سبك و ضخامت 7.6 ميلي‌متري، اين گوشي به‌راحتي در يك دست جا مي‌گيرد و قابل كنترل است. استفاده از حس‌گر اثرانگشت هم براي اولين بار در تاريخ اپل روي اين گوشي باعث محبوبيت بيشتر اين گوشي شد. اپل در آيفون 5s از تراشه‌ي توليدي خود با نام Apple A7 استفاده كرده است. اين تراشه آن‌چنان قدرتمند نيست، اما در مقابل از نوع 64 بيتي است و به‌گونه‌اي طراحي‌شده تا بيشترين بازده را در كنار سيستم‌عاملiOS داشته باشد. پردازنده‌ي اصلي دو هسته‌اي با فركانس 1.3 گيگاهرتز و پردازنده‌ي گرافيكي PowerVR G6430 چهار هسته‌اي به همراه يك گيگابايت رم از نوعDDR3 روي اين تراشه قرار گرفته‌اند.

همانند تمامي گوشي‌هاي قبلي اپل گوشي موبايل اپل آيفون 5 اس - 32 گيگابايت هم از كارت حافظه‌ي جانبي پشتيباني نمي‌كند و حافظه‌ي داخلي 32 گيگابايتي براي آن در نظر گرفته شده است. اپل اين گوشي را به نمايشگري 4.0 اينچي با رزولوشن 1136 در 640 پيكسل و تراكم 326 پيكسل بر هر اينچ كه به رتينا معروف شده، مجهز كرده است. اين نمايشگر با لايه‌اي مقاوم در برابر جذب عرق و اثرانگشت پوشش داده‌شده است. پشتيباني از شبكه‌ي 4G از قابليت‌هاي اين نسخه از آيفون به‌حساب مي‌آيد.

همچنين امكان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث هم در آيفون 5s وجود دارد. اپل براي مكان‌يابي دقيق اين گوشي را به فن‌آوري‌هاي A-GPSو GLONASS مجهز كرده است. دوربين اصلي آيفون 5s حسگري 8 مگاپيكسلي دارد. شايد در تعداد مگاپيكسل عدد بالايي نداشته باشد، اما با سايز سنسور 3/1 اينچي و توليد پيكسل‌هايي با سايز 1.5 ميكرومتر مي‌تواند تصاوير باكيفيتي را ثبت كند. همچنين وجود فلشي از نوع LED دورنگ روشنايي مطلوبي به تصاوير مي‌بخشيد.

دوربين جلوي گوشي موبايل اپل آيفون 5 اس - 32 گيگابايت هم سنسوري 1.2 مگاپيكسلي و فن‌آوري تشخيص چهره دارد. سيستم‌عامل iOS نسخه‌ي 7.0 كه امكان به‌روزرساني به جديدترين نسخه‌اش‌ را تا 3 سال بعد از تاريخ توليد گوشي را خواهد داشت يكي ديگر از نقاط قوت آيفون 5S به شمار مي‌رود. اين سيستم‌عامل از زبان فارسي پشتيباني مي‌كند اما نمي‌توانيد از آن به‌عنوان زبان منو‌هاي گوشي بهره ببريد. با خريد اين گوشي در كنار سيستم‌عامل بي‌همتاي iOS، دستيار صوتي سيري، سرويس‌هايiCloud به همراه 5 گيگابايت فضاي رايگان و بيشتر از صد هزار نرم‌افزار را باهم در اختيار خواهيد گرفت. براي آيفون 5s باتري 1560 ميلي‌آمپرساعتي از نوع ليتيوم-پليمر در نظر گرفته شده كه جوابگوي يك روز استفاده از گوشي است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۱:۰۷ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 16 گيگابايت

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 16 گيگابايت

بر طبق عادت هر ساله، اپل جديدترين گوشي خود را در شهريورماه معرفي مي‌كند. گوشي «اپل آيفون 6s پلاس» (Apple iPhone 6s Plus)، دومين ساليست كه به عنوان فبلت اپل در جريان اين مراسم معرفي مي‌شود. اپل در اين گوشي، نوع صفحه‌ي لمسي را به كلي تغيير داده و آن را به گونه‌اي بازسازي كرده تا در عين جذابيت كار‌آمد هم باشد.

عملكرد گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 16 گيگابايت

گوشي موبايل اپل مدل iPhone 6s Plus - ظرفيت 16 گيگابايت از نظر ابعاد و وزن، بزرگ‌تر و سنگين‌تر از نسل قبلي‌اش است. اما در مقابل، با آيفون جديد مي‌توانيد تصاويري با كيفيت بالاتر ثبت كنيد، از پردازنده‌ي سريع‌تر براي بازي كردن استفاده كنيد و حتي با سرعت بيشتري به اينترنت متصل شويد. البته در كنار اين قابليت‌هاي مثال‌زدني، مي‌توانيد طراحي‌ زيبا با رنگ‌هاي جذاب را هم تجربه كنيد. قابليت «لمس فشاري» (Force Touch) كه قبل‌تر در مك‌بوك و اپل واچ استفاده شده بود، حالا با تغييراتي به آيفون آمده است. اين فن‌آوري كه با نام جديد «لمس سه بعدي» (3D Touch) معرفي شد قادر است ميزان فشار وارده روي نمايشگر را تشخيص دهد و مطابق با آن عملكرد‌هاي مختلفي را انجام دهد. در مقابل، استفاده از اين فن‌آوري در آيفون جديد باعث شده تا در مقايسه با نسخه‌ي قبلي‌اش وزن و ضخامتي بيشتر داشته باشد. اما نمايشگر اين گوشي بدون تغيير با نسل قبلي از نوع LCD با فن‌آوري IPS است.

همان سايز 5.5 اينچي با رزولوشن 1920 در 1080 و تراكم پيكسلي 401 پيكسلي آيفون 6 پلاس در نسل جديد آيفون دوباره تكرار شده‌ است. اپل براي محافظت اين نمايشگر، از لايه‌اي مقاوم در برابر خط و خش و همچنين لايه‌اي محافظ در مقابل عرق و جذب اثر انگشت استفاده كرده است. استفاده از آلومينيوم سري 7000 باعث شده تا آيفون 6s در مقايسه با نسل قبلي‌اش بسيار مقاوم‌تر شود. دراين سري براي مقاوم‌سازي آلومينيوم از زينك استفاده شده و برخلاف بسياري از ديدگاه‌ها اين آلومينيم از نظر وزني با سري 6000 تفاوتي چنداني ندارد. آيفون جديد 7.3 ميلي‌متر ضخامت و وزني نزديك به 192 گرم دارد. در آيفون جديد رنگ رزگلد هم در كنار رنگ‌هاي قبلي طلايي، نقره‌اي و خاكستري، در دسترس كاربران قرار گرفته است. اپل بالاخره و آن‌هم بعد از چهار نسل، تصميم به استفاده از دوربين بهتري براي آيفون جديد گرفت.

استفاده از دوربيني با سنسور 12 مگاپيكسلي براي دوربين اصلي و سنسوري 5 مگاپيكسلي در دوربين سلفي از تغييرات بزرگ اين نسل از آيفون هستند. دوربين جديد مي‌تواند تا 50 درصد پيكسل بيشتر در مقايسه با دوربين قبلي ثبت كند. همچنين استفاده از فن‌آوري‌‌ جديدي كه اپل آن‌را «جداسازي عميق پيكسلي» (Deep Trench Isolation) ناميده‌است، كمك مي‌‌كند تا رنگ‌هاي هر پيكسل تصوير به پيكسل‌هاي مجاورش سرايت نكند. اين فن‌آوري جديد از آشفتگي رنگ‌ها در تصاوير جلوگيري مي‌كند. دوربين جديد، به آيفون 6s امكان مي‌دهد تا ويديو‌هايي با رزولوشن 4K ضبط كند. از ديگر قابليت‌هاي جديد كه اپل تاكيد زيادي روي آن دارد، استفاده از تراشه‌ي قدرتمند A9 در آيفون 6s پلاس است. اين تراشه از نوع 64 بيتي است، با ليتوگرافي 14 نانومتري توليد شده‌ و داراي 2 هسته پردازشي با معماريARMv8 است. توان پردازشي هر هسته از اين مجموعه در حدود 1.8 گيگاهرتز است. تراشه‌ي A9 تا 70 درصد سريع‌تر از نسل قبلي‌اش است. پردازنده‌ي گرافيكي آيفون جديد هم پيشرفتي 90 درصدي در سرعت داشته است. علاوه بر اين پيشرفت‌ها، استفاده از 2 گيگابايت رم كمك مي‌كند تا كاربران تجربه‌ي كاربري بهتري در اجراي برنامه‌ها و بازي‌ها داشته باشند.

 

به لطف اين تراشه، سرعت اتصال به شبكه‌هاي 4G هم دو برابر شده است. نسل جديد حس‌گر اثر انگشت در اين گوشي مورد استفاده قرار گرفته است كه به ادعاي اپل سرعت و دقت بيشتري نسبت به نسل قبل دارد. اپل، آيفون جديد را با تغييرات زيادي روانه‌ي بازار كرده است. دوربين اصلي با سنسور 12 مگاپيكسل، دوربين سلفي 5 مگاپيكسلي، فن‌آوري جديد 3D Touch، استفاده از آلومينيوم سري 7000 براي مقاومت بيشتر بدنه، استفاده از حس‌گر اثر انگشت با دقت بيشتر و در انتها استفاده از تراشه‌ي A9 از تغييرات بزرگ اين گوشي در مقايسه با نسل قبلي‌اش هستند. همه اين تغييرات ايجاد شده‌اند تا در سال پيش‌ رو، آيفون 6s پلاس بتواند بر رقيباني مثل اكسپريا Z5 پريميوم و گلكسي نوت 5 پيروز شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۵۰:۳۲ توسط:شبكه ما موضوع:

گوشي موبايل اپل آيفون 5 - 64 گيگابايت

معرفي اجمالي محصول

گوشي موبايل اپل آيفون 5 - 64 گيگابايت

 

انتظارها به پايان رسيد و بالاخره كمپاني شناخته شده اپل مدل جديد تلفن همراه خود را با نام iPhone 5 معرفي نمود. اين گوشي بعد از مدل‌هاي 2G، 3G، 3GS، 4 و 4S نسل ششم تلفن‌هاي همراه ساخت اپل محسوب مي‌گردد.

عملكرد گوشي موبايل اپل آيفون 5 - 64 گيگابايت

در طراحي اصلي گوشي موبايل اپل آيفون 5 - 64 گيگابايت از نظر ظاهري نسبت به مدل پيشين يعنيiPhone 4Sتحول خاصي ايجاد نگرديده است. اما در تكنولوژي ساخت، اپل يك‌بار ديگر شگفتي ساز شد و در حالي كه صفحه نمايش و ابعاد مدل جديد آن نسبت به 4S بزرگ‌تر شده است، گوشي به ميزان قابل توجهي سبك‌تر و باريك‌تر ساخته شده است، يعني با قطر تنها 7.6 ميلي‌متر و وزن تنها 112 گرم!!! اين مي‌تواند يك رقابت جالب با كمپاني‌هاي ديگر باشد كه با افزايش اندازه صفحه نمايش، وزن گوشي‌ها را نيز افزايش مي‌دهند. جنس بدنه مانند تمامي محصولات ساخت اپل از بهترين كيفيت و از جنس شيشه و آلومينيوم ساخته شده است. صفحه نمايش 4 اينچي اين گوشي مانند مدل قبلي از نوع رتينايLED-backlit IPS TFT و با رزولوشن 1136×640 پيكسل مي‌باشد.

مغز متفكر آيفون 5، چيپ جديد A6 است كه طبق اعلام اين كمپاني قدرت پردازشي و پردازش گرافيكي آن 2 برابر مدل قبلي است. دوربين اين گوشي تفاوت زيادي نسبت به مدل قبلي نداشته است. يك دوربين 8 مگا پيكسلي با ديافراگم f/2.4ولي با قدرت پردازش بالاتر كه طبق ادعاي اپل، كيفيت عكس‌هاي آن نيز بهبود يافته است. كيفيت فيلم برداري اين دوربين نيز بهتر شده و طبق ادعاي اپل لرزشگير دست، عملكرد بهتري را از خود نشان مي‌دهد.

يكي از قابليت‌هاي مهمي كه به آن اضافه گرديده، قابليت پانوراماست كه به كمك آن مي‌توان عكس‌هايي با كيفيت 28 مگاپيكسل نيز ثبت نمود. نرم افزار اين گوشي نسخه جديد از كم نقص ترين سيستم عامل تا به امروز يعني iOS است.iOS 6نسبت به نسخه قبلي تغييرات زيادي كرده و بيش از 200 قابليت جديد به آن افزوده شده است. به لطف بزرگ‌تر شدن صفحه نمايش، اين گوشي به جاي چهار سطح، پنج سطح از برنامه‌ها را نشان مي‌دهد.

كيفيت صدا و مكالمات اين گوشي با استفاده از سه ميكروفن، بسيار بهتر گرديده است. همچنين، با تجهيز اين گوشي به يك مبدل پنج مغناطيسي، كيفيت بلندگو نيز بهبود چشم گيري داشته است. با پشتيباني اين گوشي از شبكه هاي پر سرعت 4G LTE با حداكثر سرعت 100Mbps و همچنين شبكه هاي HSPA+ ، DC-HSDPA و Wi-Fi و صفحه نمايش 4 اينچي، حداكثر لذت مرورگري اينترنت با بالاترين سرعت را تجربه خواهيد نمود. نهايتا باتري اين گوشي نيز نسبت به مدل قبلي مقداري بهتر شده و امكان مكالمه ممتد تا 8 ساعت و مرورگري اينترنت تا 10 ساعت را به شما خواهد داد. براي آشنايي بيشتر با قابليت‌ها و توانايي‌هاي اين گوشي فوق‌العاده، با ما در نقد و بررسي آن همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۴۹:۵۵ توسط:شبكه ما موضوع: