شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

تبلت لنوو a3300

لنوو در ساخت بدنه تبلت لنوو a3300 از پلاستيكي براق استفاده كرده است. اين بدنه در مقايسه با تبلت هايي چونLenovo S5000و Lenovo A3000 از كيفيت پايين‌تري برخوردار است. با اين حال با در دست گرفتن اين تبلت نا اميد نخواهيد شد.

اين بدنه براق نسبت به بسياري از محصولات ارزان قيمت بازار كيفيت بهتري دارد. در مجموع، اين تبلت، بسيار خوب در دست مي‌نشيند. در بالاي دستگاه، درگاه Micro USB و جك 3.5 هدفون قرار گرفته‌اند. در بخش زيرين تبلت، خبري از هيچ درگاهي نيست و تنها سوراخ ميكروفون به چشم مي‌خورد. در سمت راست، كليد پاور و كليدهاي كم و زياد كردن صدا جا خوش كرده‌اند و در سمت چپ، شيار سيمكارت و شيار كارت حافظه microSD در زير يك درپوش پلاستيكي تعبيه شده‌اند.

 

در ضمن تبلت لنوو a3300 به صفحه نمايشي مجهز به فناوريIPS با رزولوشن 600 × 1024 مجهز شده است. اين رزولوشن براي نمايشگر 7 اينچي تبلت مورد نظر ما، تراكم پيكسلي 169ppiرا به همراه دارد. كيفيت اين نمايشگر در اين محدوده قيمت مناسب به نظر مي‌رسد.

سخت افزار

از مهم‌ترين مشخصات سخت افزاري اين تبلت مي‌توان به پردازشگر چهار هسته اي مدياتك با فركانس كاري 1.3 گيگاهرتز، يك گيگابايت رم و 8 گيگابايت حافظه داخلي اشاره كرد. اين مشخصات خيلي چشمگير نيستند، با اين حال شما را در اجراي بازي‌ها و برنامه هاي معمول، گشت و گذار در اينترنت، تماشاي فيلم و يا خواندن كتاب نا اميد نمي‌كنند.

 

لنوو همچون ساير تبلت هاي سري A خود، يك باتري 3500 ميلي آمپر-ساعتي در تبلت لنوو a3300 تعبيه كرده است. اين باتري در حالت كاربري تركيبي و مداوم، حداكثر 8 ساعت تبلت شما را هشيار و بيدار نگاه خواهد داشت. اين ميزان شارژدهي براي تبلتي در اين بازه قيمتي و در اين برهه زماني، نرمال است.

اين تبلت به يك دوربين 2 مگاپيكسلي در پشت دستگاه و يك دوربين 0.3 مگاپيكسلي در جلوي دستگاه (به عنوان وبكم) مجهز است. در ضمن به لطف وجود شيار microSD امكان افزايش حافظه دستگاه وجود خواهد داشت. وجود شيار سيمكارت و امكان مكالمه نيز از مواردي هستند كه به ارزش اين تبلت خوش قيمت اضافه مي‌كنند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۴۶:۴۹ توسط:شبكه ما موضوع:

لنوو z510

اوايل سال 2013 ميلادي، كمپاني لنوو توانست با توليد لپ‌تاپ‌هاي قدرتمند و بسيار خوش قيمت لنوو z510، به محبوبيت زيادي در بين كاربران دست پيدا كنند. اين لپ‌تاپ‌ها يك نقطه‌ي عطف براي كساني بودند كه مي‌خواستند با كمترين هزينه، بيش‌ترين كارايي را به دست آورند. اما استقبال خوب كاربران از سري Z500 باعث شد تا در واپسين ماه‌هاي سال 2013، لنوو سري جديد اين لپ‌تاپ‌ها را با ارتقا قطعات داخلي و تحت عنوان لنوو z510 معرفي و وارد بازار كند. آيا Z510 نيز مي‌تواند همانند مدل قبلي، به عنوان يكي از بهترين لپ‌تاپ‌ها در اين بازه‌ي قيمتي خودنمايي كند؟ براي رسيدن به پاسخ اين سوال، با ديجي كالا در نقد و بررسي IdeaPad Z510 همراه شويد.

طراحي و ساخت

فارغ از محل قرارگيري باتري، هيچ‌گونه تغييري ظاهري بين Z510و Z500 مشاهده نمي‌شود. هر دو سري از طراحي، شاسي، مواد اوليه و كيفيت ساخت يكساني استفاده مي‌كنند.

وزن لنوو z510 نزديك به 2.2 كيلوگرم بوده و ضخامت آن معادل 25 ميلي‌متر است كه براي يك لپ‌تاپ 15.6 اينچي، كاملا مناسب است. به همين دليل، مشكلي در حمل‌ونقل و جابجايي Z510 نخواهيد داشت. كيفيت ساخت Z510نيز فوق العادست! هيچ‌گونه ضعفي در ساخت دستگاه مشاهده نمي‌شود و جايي براي گلايه وجود ندارد. لولاهاي صفحه نمايش بسيار محكم ساخته شده‌اند و به كمك آن‌ها مي‌توان لپ‌تاپ را تا زاويه 135 درجه‌اي باز نمود.

قاب پشت صفحه نمايش و قسمت زيرين دستگاه، از پلاستيك مات ساخته شده كه تا حدودي در مقابل جذب اثر انگشت و چربي دست مقاومت مي‌كنند. اما فضاي اطراف كيبورد و استراحتگاه دست، داراي يك روكش از جنس آلومينيوم برس خورده مي‌باشند و كاملا احساس كار با يك لپ‌تاپ رده‌بالا را به كاربر انتقال مي‌دهد. ظاهر دستگاه بسيار شكيل و مدرن است و مناسب تمامي محيط‌ها، چه اداري و چه خانگي، مي‌باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۴۵:۲۸ توسط:شبكه ما موضوع:

لنوو a3000

لنوو a3000، اين عنوان بي‌شك براي همگان بسيار آشناست؛ حتي افرادي كه مخاطب مستقيم آن نيستند؛ چرا كه در يكي دو سال اخير، اين صفحات هوشمند موفق شده‌اند در ميان مخاطبان دنياي تكنولوژي، جايگاه مناسبي پيدا كنند. دسترسي مستقيم و آسان به اطلاعات، محيط كاربري گسترده و البته ارتباط و جذابيت‌هاي بصري همگي مؤلفه‌هاي بارزي بودند كه موجب شدند تبلت‌ها ره صدساله را در مدت كوتاهي طي كنند. از سوي ديگر، نبايد تلاش بي‌وقفه‌ي بنيان‌گذاران اين ماجراجويي را ناديده گرفت؛ كمپاني‌هاي بزرگي نظير اپل و سامسونگ كه سرمايه‌ي كلاني را براي به حقيقت پيوستن اين رويا صرف كرده‌اند.

عملكرد لنوو a3000

اما دنياي تبلت‌ها از زماني رنگ بي‌اعتمادي به خود گرفت كه محصولات شركت‌هاي صاحب تكنولوژي با قيمت‌هايي به بازار عرضه شدند كه تنها بخشي از مخاطبان، قادر به تامين آن بودند و گروه ديگر در حالي كه مشتاق استفاده از اين تكنولوژي نوظهور بودند؛ توانايي تامين هزينه‌ي آن را نداشتند؛ بنابراين از كاربري‌اش بي‌نصيب مي‌ماندند.

اينجا همان نقطه‌اي بود كه فلسفه‌ي تبلت‌هاي ارزان‌قيمت مطرح شد؛ چيزي كه رفته‌رفته جاي خود را به مدل‌هاي بي‌كيفيت ارزان‌قيمت داد. اين امر دو دليل عمده داشت: نخست اينكه مدل‌هاي عرضه‌شده از سوي كمپاني‌هاي مطرح، قيمت بالايي داشتند و از سوي ديگر، برخي افراد عرصه را براي سودجويي مناسب ديدند. رفته‌رفته در آشفته‌بازار تبلت‌هاي بي‌كيفيت، برخي توليدكنندگان تازه‌وارد، محصولات جالب‌توجه و متناسبي را به بازار عرضه كردند. از سوي ديگر، استراتژي توليدكنندگان بنام بازار هم تغيير كرد و حتي بزرگان هم براي توسعه‌ي سهم بازار خود، بر بازار پايين‌دستي تبلت متمركز شدند. اين تغيير نگرش، نويدبخش حضور برندهاي نام‌آشنا در ميان تبلت‌هاي ارزان‌قيمت بود. در ادامه‌ي اين مطلب قصد داريم به بررسي يكي از محصولات كمپاني Lenovo در اين كلاس بپردازيم كه يكي از خوش‌قيمت‌هاي اين روزهاي بازار است.

و لنوو a3000 در بخش طراحي، ميراث‌دار مدل مشابه و پيش‌تر عرضه‌شده‌ي خود يعني A1000 است و به جز تغيير سبك طراحي بخش پشتي دستگاه و اسپيكر مكالمه، باقي قسمت‌ها از ساختار مشتركي برخوردارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۴۴:۳۱ توسط:شبكه ما موضوع:

تبلت لنوو s8

لنوو در مراسم IFA 2014 از تبلت لنوو s8 بسيار زيبا رونمايي كرد. اين محصول ازلحاظ طراحي با تبلت‌هاي قبلي لنوو فرق دارد و ازلحاظ تنوع رنگ بدنه، يادآور محصولات سري لومياي نوكيا است.تبلت لنوو s8 به نمايشگري 8 اينچي با رزولوشن 1200 × 1920 پيكسل مجهز شده است. اين يعني تراكم پيكسلي صفحه‌نمايش S8چيزي حدود 283ppi است كه عدد خوبي به نظر مي‌آيد. از ديگر مشخصات اين تبلت مي‌توان به پردازشگري 4 هسته‌اي آن اشاره كرد كه به چيپست «Atom Z3745» ساخت شركت اينتل با فركانس 1.86 گيگاهرتز مجهز است.

در كنار اين پردازنده، 2 گيگابايت حافظه رم وجود دارد تا پردازش اطلاعات با سرعت قابل قبولي انجام شود. فضايي كه براي ذخيره‌سازي اين تبلت در نظر گرفته شده است 8 گيگابايت حافظه داخلي است كه البته بخشي از آن توسط سيستم‌عامل اشغال شده است. اما با استفاده از كارت حافظه «microSD» مي‌توان 32 گيگابايت ديگر فضا براي نگهداري اطلاعات در اختيار داشت. نمايشگر 8 اينچي آن از نوع «LCD» است و با فناوري «IPS» ساخته شده است. تراكم پيكسل‌هايش در هر اينچ 283 است و رزولوشن «Full HD» دارد. نكته قابل‌توجه ديگر در مورد اين تبلت قابليت نصب سيم‌كارت در اندازه ميكرو و امكان اتصال به شبكه اينترنت پرسرعت «4G» و قابليت مكالمه است.

دوربين اصلي تبلت لنوو s8 سنسوري 8 مگا پيكسلي دارد و به فلاش «LED» و فوكوس خودكار مجهز است. دوربين جلو هم به سنسور 1.8 مگا پيكسلي مجهز است. سيستم‌عامل نصب شده روي اين تبلت اندرويد كيت‌كت است و اگر كار با منوي فارسي برايتان اهميت دارد، بايد بدانيد كه تبلت «TAB S8-50LC» لنوو، از زبان و منوي فارسي پشتيباني مي‌كند.

لنوو تب S8، از لحاظ طراحي با تبلت‌هاي قبلي لنوو تفاوت زيادي دارد. اين تبلت، به خصوص در مدل‌هاي رنگي، يادآور تلفن‌هاي هوشمند لوميا است. حتي شباهت‌هايي بين اين تبلت و گوشي وان‌پلاس وان وجود دارد. در نماي روبرويي، بلندگوهاي تبلت را در بالا و پايين نمايشگر مي‌بينيم. لوگوي لنوو دقيقا در زير بلندگوي بالايي نقش بسته است. دوربين جلويي (وبكم) و حسگرهاي تبلت هم در سمت راست لوگو ديده مي‌شوند. بخش پشتي و كناره‌هاي دستگاه بسيار شيك و يكپارچه طراحي شده‌اند. با نگاهي به بخش پشتي، دوربين اصلي تبلت را به همراه فلش LED در گوشه سمت چپ و بالاي تبلت مي‌بينيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۴۳:۳۰ توسط:شبكه ما موضوع:

لنوو g5080

يكي از تغييرات اصلي ايجاد شده در سري لنوو g5080 نسبت بهG510، كاهش چشمگير ضخامت دستگاه است. لپ‌تاپ‌هاي G510نزديك به 34 ميلي‌متر ضخامت داشته ولي لنوو ضخامت G5080را به 25 ميلي‌متر كاهش داده است. علاوه بر ضخامت، وزن دستگاه نيز 100 گرم كم شده و اين موضوع باعث افزايش ارگونومي و در نتيجه، راحتي جابجايي و حمل‌ونقل لپ‌تاپ گشته است. كيفيت ساخت نيز، براي يك لپ‌تاپ رده‌ي كاربري عمومي با قيمت پايين، كاملا مناسب و رضايت‌بخش ارزيابي مي‌گردد و بدنه‌ي لنوو g5080 به راحتي مي‌تواند ضربات و فشارهاي ايجاد شده طي مصارف و جابجايي‌هاي روزمره را تحمل نمايد. قاب پشت صفحه‌نمايش و قسمت زيرين دستگاه، داراي بافتي مانند سوهان بسيار نرم است كه امنيت خوبي را در دست ايجاد مي‌كند و از ليز خوردن دستگاه جلوگيري مي‌نمايد. البته، لازم به ذكر است كه اين بافت، استعداد بالايي در جذب چربي دست دارد.ي دستگاه و نوع قطعات داخلي يافت. با ورود اين لپ‌تاپ به بازار ايران، فرصتي يافتيم تا مهمان آن در ديجي كالا باشيم. خواننده نقد و بررسي Lenovo Essential G5080 باشيم. 

 

از لحاظ پورت‌ها و اتصالات، لنوو g5080 به عنوان يك لپ‌تاپ رده‌ي كاربري عمومي، تقريبا كامل است. دو لبه‌ي كناري دستگاه، ميزبان سه عدد پورت USB است كه تنها يكي از آن‌ها از نوع USB 2.0 بوده و دو تاي ديگري USB 3.0 است. در اين زمينه، لنوو توانسته با اختصاص يك پورت USB3.0 ديگر مشكل كمبود اين پورت را كه در سريG5080 وجود داشت حل كند و مشابه برادر بزرگترش يعني G510 در اين سري كمي تغيير ايجاد كند. به علاوه، خروجي‌هاي تصويري HDMI و VGA، پورت شبكه‌ي Ethernet و درايو نوري نيز بر روي همين دو لبه تعبيه شده‌اند. خوشبختانه لنوو بالاخره دست از استفاده از كنترل‌كننده‌هاي شبكه‌ي 10/100 در لپ‌تاپ‌هاي رده كاربري عمومي خود برداشته و پورت شبكه‌يG5080 از سرعت يك گيگابيت بر ثانيه هم پشتيباني مي‌كند. نسل چهارم بلوتوث و Wi-Fi با پشتيباني از استاندارد 802.11 b/g/nنيز، تنها راه‌هاي ارتباط بي‌سيم شما با G50800 خواهند بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۴۲:۳۴ توسط:شبكه ما موضوع:

تبلت لنوو a7

در دي ماه سال 93 شمسي، شركت «لنوو» دو تبلت ميان‌رده را به نام‌هاي تب 2 مدل A7-10 و A7-30 معرفي كرد. اين دو محصول، جزو تبلت‌هاي ارزان‌قيمت اين شركت به‌حساب مي‌آيند كه ويژگي‌هاي مشابه زيادي دارند. تبلت لنووa7 مدل تكامل‌يافته‌ي تبلت‌هاي سري تب 2 شركت لنوو به‌حساب مي‌آيد كه در بخش‌هاي دوربين، حافظه‌ي داخلي و پشتيباني از شبكه‌هاي اينترنتي از مدل تبلت لنوو a7 بهتر است. اين تبلت ‌به‌صرفه به نمايشگري 7 اينچي با فناوريIPS مجهز شده است كه رزولوشن 1024 × 600 پيكسل را نمايش مي‌دهد.

سخت‌افزار اين محصول را تراشه‌ي مدياتك نسخه‌ي MT8382، يك پردازنده‌ي چهارهسته‌اي با حداكثر سرعت 1.3 گيگاهرتز و يك گيگابايت حافظه‌ي رم تشكيل مي‌دهد. اما شركت لنوو تبلت A7-30 را در دو نسخه‌ي متفاوت و با نام‌هاي A7-30HC و A7-30GCروانه‌ي بازارهاي جهاني كرده است كه تنها تفاوت اين دو مدل به ميزان حافظه‌ي داخلي و پشتيباني شبكه‌ي اينترنتي مربوط مي‌شود.A7-30HC داراي 16 گيگابايت حافظه‌ي داخلي است و از نسل سوم شبكه‌ي همراه اينترنت (3G) پشتيباني مي‌كند.

از ديگر راه‌هاي ارتباطي تبلت لنوو a7 مي‌توان به بلوتوث نسخه‌ي 4.0، WiFi و GPS اشاره كرد. علاوه‌براين A7-30HC از دو دوربين 2 و 0.3 مگاپيكسلي بر قاب پشتي و بالاي نمايشگر بهره مي‌برد. اندرويد كيت كت به همراه رابط كاربري اختصاصي لنوو براي اين تبلت در نظر گرفته شده است. در آخر، انرژي تامين‌كننده‌ي اين تبلت را يك باتري 3450 ميلي‌آمپر ساعتي تشكيل مي‌دهد كه مي‌تواند از پس نيازهاي يك‌روزه‌ي كاربران برآيد. كار را با آنباكسينگ (Unboxing) جعبه‌ي محصول شروع مي‌كنيم.

جعبه‌ي اين تبلت به رنگ مشكي است. بر قاب جلوي آن عكسي از خود تبلت آورده شده كه به‌سختي مي‌توان گفت كه اين عكس، اندازه‌ي واقعي دستگاه را نشان مي‌دهد. همچنين در بالاي قاب جلوي جعبه‌ي تبلت، برند تجاري لنوو آمده است. اين در حالي است كه بر قاب پشتي مي‌توان اطلاعاتي نظير مشخصات سخت‌افزاري ( در برخي نسخه‌ها كارت گارانتي) تبلت را مشاهده كرد.

اولين چيزي كه بعد از بازگشايي جعبه به آن برخورد مي‌كنيد، خود دستگاه است. زير تبلت، اقلامي چون دفترچه‌ي راهنما، شارژر و كابلmicroUSB مخفي شده است. اين تمام چيزي است كه شما در بسته‌بندي اين محصول خواهيد يافت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۵:۵۹ توسط:شبكه ما موضوع:

لنوو وايب شات

لنوو روي لبه‌ي سمت راست وايب شات دو كليد جديد قرار داده تا نشان دهد كه اولويت اول اين گوشي، دوربين‌اش است. يكي از اين كليدها كه دو حالت «حرفه‌اي» (Pro) و «خودكار» (Auto) دارد، براي انتخاب حالت عكاسي و كليد ديگر هم كليد دو مرحله‌اي شاتر دوربين است. دوربين اصلي لنوو وايب شات حسگري از نوعBSI CMOS با دقت ۱۶ مگاپيكسل و دريچه‌ي ديافراگم f/2.2 دارد. لنوو در كنار اين دوربين، از فلش «سه‌گانه» (Triple LED) و همچنين فوكوس مادون‌قرمز استفاده كرده است. اگر كليد حالت انتخاب عكاسي روي «خودكار» باشد، گوشي به‌صورت خودكار مي‌تواند مكان و حالت عكاسي شما را تشخيص دهد و خود را با شرايط مختلف هماهنگ كند.

عملكرد لنوو وايب شات

همچنين فن‌آوري ويژه‌اي با نام «اسمارت» (Smart) براي حالت عكاسي خودكار در لنوو وايب شات وجود دارد. با استفاده از اين فن‌آوري، وايب شات به كاربر راهنمايي لازم جهت ثبت تصويري مناسب با در نظر گرفتن نقاط طلايي را مي‌دهد. اين فن‌آوري مي‌تواند براي عكاسي از افراد و منظره مورد استفاده قرار گيرد. اما با قرار دادن اين كليد روي حالت حرفه‌اي، همه چيز فرق خواهد كرد. تمام تنظيمات يك دوربين ديجيتال پيشرفته در اختيارتان قرار مي‌گيرد. از تنظيم درجه‌ي ISO و تنظيم تراز سفيدي گرفته تا فوكوس دستي و سرعت شاتر. به‌علاوه مي‌توانيد در هر شرايطي با دو بار فشردن كليد شاتر، برنامه‌ي دوربين را اجرا كنيد. اما بايد گفت سرعت اجرا شدن برنامه‌ي دوربين در حالت حرفه‌اي كمي بيشتر از حالت خودكار است.

منويي هم براي تنظيمات تكميلي وجود دارد. در اين منو مي‌توانيد تنظيمات مربوط به نسبت تصوير، رزولوشن عكس، كيفيت تصوير، تراز سفيدي، تراز صاف بودن دوربين در دست و خطوط طلايي تغيير دهيد.

تصاوير دوربين اصلي در حالت خودكار كيفيت و شفافيت كم‌نظيري دارند. تراز سفيدي در آن‌ها رعايت شده و رنگ‌ها سرزنده به نظر مي‌رسند. در حالت حرفه‌اي هم مي‌توانيد با استفاده از تنظيمات دستي متعدد، بهترين تصاوير را با تغييرات مدنظرتان، ثبت كنيد.

دوربين سلفي هم حسگري با دقت ۸ مگاپيكسل و دريچه‌ي ديافراگمf/2.2 دارد. در اين دوربين از تنظيمات دستي خبري نيست و تمام تنظيمات به‌صورت خودكار هستند. تصاوير ثبت شده توسط اين دوربين از كيفيت قابل‌قبولي برخودار هستند. اما در بسياري از اين تصاوير رنگ‌ها حد و مرز خود را حفظ نكرده‌اند و تصاويري كه در آن‌ها منابع نور شديد وجود داشته باشد، كيفيت خوبي ندارند.

هر دو دوربين مي‌توانند ويديو‌هايي با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فريم بر ثانيه و صداي استريو ضبط كنند. اين ويديو‌ها كيفيت خوبي دارند و از پرش فريم در آن‌ها خبري نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۴:۵۹ توسط:شبكه ما موضوع:

تبلت لنوو a8

معرفي اجمالي محصول

تبلت لنوو a8

اين روزها تبلت‌هاي 8 اينچي طرفداران زيادي پيدا كرده است. در اين ميان افرادي زيادي وجود دارند كه بنا به هر دليلي به دنبال بهترين تبلت 8 اينچي بازار نيستند. ازاين‌رو، بهترين انتخاب براي اين افراد تبلت‌هاي 8 اينچي ارزان‌قيمت است. لنوو يكي از شركت‌هاي خوش‌نام و نشان در توليد تبلت‌هاي ميان‌رده و ارزان‌قيمت است. جديدترين تبلت 8 اينچي اين شركت در سال 2015 تب 2 A8-50LC است كه با مشخصات قابل‌قبولي همراه است. به‌طوركلي اين محصول براي كاربران نيمه‌حرفه‌اي كه انتظار زيادي از تبلت خود ندارد، مناسب است. تبلت لنوو a8 از يك نمايشگر 8 اينچي با فناوري IPS استفاده كرده است.

اين فناوري، زواياي ديد گسترده‌اي را براي نمايشگر اين تبلت به همراه داشته است. همچنين اين نمايشگر از دقت تصوير 800 × 1280 پيكسل بهره مي‌برد. رزولوشني كه اين روزها در بين تبلت‌هاي ميان‌رده رايج به‌حساب مي‌آيد. اين كيفيت تصوير، تراكم پيكسلي 184 پيكسل بر اينچ را براي اين محصول به همراه داشته است. حال به سراغ مشخصات سخت‌افزاري اين تبلت مي‌رويم. همان‌طور كه انتظار مي‌رفت، لنوو از سخت‌افزار قدرتمندي در A8-50 به كار نبرده است.

تبلت لنوو a8 به تراشه‌ي مدياتك MT8735، پردازنده‌ي چهار هسته‌اي با سرعت 1.3 گيگاهرتز و يك گيگابايت حافظه‌ي رم مجهز شده است. بديهي است كه كاربراني كه به سراغ خريد اين تبلت مي‌روند، انتظار اجراي سنگين‌ترين بازي‌ها را از آن ندارند. لنوو، شانزده گيگابايت حافظه‌ي داخلي براي اين تبلت در نظر گرفته است كه از اين مقدار حدود 11 گيگابايت آن در اختيار كاربر قرار دارد. ازاين‌رو، استفاده از كارت حافظه‌ي microSD در اين تبلت ضروري به نظر مي‌رسد.

اين دستگاه به دو دوربين 5 و 2 مگاپيكسلي در قاب پشتي و قاب جلويي مجهز شده كه مي‌تواند عكس‌هاي مناسبي را در محيط‌هاي روشن بگيرد. ازلحاظ راه‌هاي ارتباطي، تبلت تب 2 مدل A8 چيزي كمتر از تبلت‌هاي بالارده و گران‌قيمت ندارد. اين تبلت به دو شيار سيم‌كارت مجهز است كه به سبب آن مي‌توان به مكالمات تلفني و مرورگري در شبكه‌هاي 3G و 4G پرداخت. همچون ديگر تبلت‌هاي سري A لنوو، A8-50 هم به سيستم‌عامل اندرويد مجهز است. اندرويد لالي‌پاپ (5) با رابط كاربري اختصاصي لنوو براي اين تبلت در نظر گرفته شده كه حس و حال يك محصول جديد و به‌روز را براي كاربران به همراه دارد. در زير قاب پشتي اين تبلت يك باتري ليتيوم يوني با ظرفيت 16.3 وات‌ساعت قرار گرفته كه توسط كاربر قابل تعويض نيست. به‌طور ميانگين اين باتري مي‌تواند 29 روز شارژدهي در حالت استندباي را براي اين دستگاه به همراه داشته باشد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۳:۵۸ توسط:شبكه ما موضوع:

لنوو z5170

معرفي اجمالي محصول

لنوو z5170

طبق ادعاي شركت لنوو لپ‌تاپ‌هاي سري لنوو z5170 دستگاه‌هاي مالتي‌مدياي قدرتمندي هستند كه پاسخگوي تمامي نيازهاي شما بوده و در عين حال حساب بانكي‌تان را خالي نمي‌كنند! با نگاهي گذرا به طراحي، مشخصات فني و شكل بدنه اين مدل متوجه خواهيد شد كه با محصولي همه‌كاره روبرو هستيد. لپ‌تاپ مدل لنوو z5170 آمادگي كامل براي اجراي نرم‌افزارهاي سنگين گرافيكي، كار با برنامه‌هاي محاسباتي پيشرفته، تماشاي فيلم‌هاي با كيفيت روز، گوش دادن به موسيقي با صداي دالبي رسا و شفاف، و البته بازي كردن را دارد.

طراحي بدنه اين محصول هم ساده و شيك بوده و به استانداردهاي كالاهاي لوكس و گران قيمت نزديك است. شركت لنوو براي صفحه‌ي نمايش اين محصول از پنل TN با روكش براق استفاده كرده است كه براي گرافيست‌ها خوش‌آيند و براي گيمرها كمي آزاردهنده است. چراكه در چنين شرايطي رنگ‌ها شفاف، روشن و زنده ديده مي‌شوند و گرافيست‌هاي حرفه‌اي مي‌توانند راحت‌تر با رنگ‌ها بازي كنند.

اما شرايط براي گيمرها كمي متفاوت است و به خصوص در هنگام انجام بازي‌هاي تيراندازي اول شخص كه به دقت و تمركز بالايي نياز است، رفلكس نور محيط در صفحه‌ي نمايش براق باعث برهم زدن تمركز و خستگي چشم‌ها شود. به علاوه، صفحه‌ي نمايش براق براي كار در محيط‌هاي باز و پرنور هم مناسب نيست و زاويه ديد محدودي دارد.

اين دستگاه از نظر وزن و ضخامت يك نمونه نسبتا معمولي به‌شمار مي‌رود و نمي‌توان آن را يك محصول ايده‌آل براي حمل و جابجايي دانست. اما باتري 4 سلولي آن عملكرد قابل قبولي داشته و در شرايط كار عادي قابليت نگهداري شارژ تا 6 ساعت را دارد. پردازنده مركزي سري Core i5 اينتل، 8 گيگابايت رم، يك ترابايت حافظه داخلي، پردازشگر گرافيكي AMD Radeon R9 M375 با چهار گيگابايت حافظه اختصاصي و پورت‌هاي ورودي و خروجي متعدد از ديگر مشخصات اين لپ‌تاپ هستند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۳:۰۰ توسط:شبكه ما موضوع:

لنوو y700

معرفي اجمالي محصول

لنوو y700

شركت‌هاي بزرگ توليدكننده‌ي لپ‌تاپ هميشه در طراحي سري محصولات حرفه‌اي مخصوص بازي، رقابت سختي دارند و به‌نوعي از اين فرصت براي قدرت‌نمايي استفاده مي‌كنند؛ به همين دليل اغلب لپ‌تاپ‌هاي مخصوص بازي به سخت‌افزارهاي به‌روز و قوي، صفحه‌نمايش با كيفيت بالا و امكانات متعدد مجهز هستند.

لپ‌تاپ‌هاي مخصوص بازي سري Y شركت لنوو هم همين خصوصيات را داشته و ارزش خريد بالايي دارند. از محصولات جديد اين سري كه در اواخر سال ۲۰۱۵ روانه‌ي بازار شد، لنوو y700نام دارد. اين مدل طراحي منحصربه‌فردي دارد كه شبيه آن را در كمتر لپ‌تاپ مخصوص بازي مي‌توان پيدا كرد؛ سري Y700 به‌نوعي نمونه‌ي تكامل‌يافته‌ي سري Y50 است كه از كارايي و امكانات بيشتري برخوردار است. بدنه‌ي اين دستگاه از تركيب آلومينيوم برس‌خورده‌ي مشكي مات با طرح‌هاي ريز ضربدري و پلاستيك تشكيل شده كه مقاومت بالا و البته در قسمت‌هايي استعداد خوبي در جذب اثرانگشت دارد.

در دوطرف دستگاه، دريچه‌هاي توري‌شكل قرمزرنگي به چشم مي‌خورند كه محل خروج صدا هستند و ظاهر جذاب و هيجان‌انگيزي به اين محصول داده‌اند. تركيب رنگ مشكي و قرمزي كه در اكثر محصولات حرفه‌اي مخصوص بازي به‌كار مي‌رود، در لنوو y700هم وجود دارد. با وجود اين طراحي زيبا، اين لپ‌تاپ جديد از مدل نسل قبل خود ضخيم‌تر و سنگين‌تر است؛ به اين ترتيب كه ضخامت آن حدود ۳ ميلي‌متر اضافه شده و به ۲۵٫۹ رسيده و وزن آن هم با حدود ۲۵۰ گرم افزايش به ۲ كيلو و ۶۰۰ گرم رسيده كه براي يك لپ‌تاپ ۱۵ اينچي كمي زيادتر از استاندارد معمول است. صفحه‌ي نمايشY700 يك نمونه‌ي ۱۵ اينچي با پنل IPS و روكش مات با كيفيتFull HD است كه البته مدل‌هاي ۱۴ و ۱۷ اينچي آن هم توليد شده است.

اين صفحه‌ي نمايش با كيفيت، روشنايي و وضوح خوبي كه دارد، يك نمونه‌ي ايده‌آل براي بازي‌كردن يا تماشاي فيلم‌هاي با كيفيت بالا به‌شمار مي‌رود. لنوو براي بخش صوتي اين محصول از اجزاي باكيفيتي استفاده كرده كه شامل دو بلندگوي ۲ واتي دالبي ساخت شركت صاحب‌نام JBL و يك ساب‌ووفر داخلي ۳ واتي است كه تركيبي از قدرت و وضوح صدا را ارائه مي‌دهند. محل قرارگيري اين ساب‌ووفر در قسمت زيرين لپ‌تاپ بوده و دريچه‌ي خروجي صداي آن هم زير دستگاه مشاهده مي‌شود. كيبورد اين دستگاه از نوع جزيره‌اي با استاندارد AccuType لنوو و مجهز به نور پس‌زمينه‌ي قرمز است كه كيفيت خوبي دارد و انتظارات را از كيبورد يك لپ‌تاپ مخصوص بازي برآورده مي‌كند؛ البته كليد Enterاصلي اندازه‌ي نسبتا كوچكي دارد كه ممكن است گاهي اوقات مشكل‌ساز باشد. تاچ‌پد هم يك نمونه‌ي يك‌تكه‌ي خوب با حساسيت بالاست كه البته براي انجام امور عادي روزمره مناسب بوده و واضح است كه براي بازي‌كردن بايد از يك ماوس جداگانه استفاده كنيد. پورت‌هاي ورودي و خروجي اين مدل براي چنين محصولي كاملا معمولي بوده و تنها شاملUSB 2.0،USB 3.0، HDMI و LAN مي‌شود و از DisplayPort و USB Type-C خبري نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۰:۳۰ توسط:شبكه ما موضوع: