شبكه ما شبكه ما .

شبكه ما

سامانه اس-۳۰۰

سامانه اس-۳۰۰(به روسي: С-300) يك سامانه موشكي سطح‌به‌هواي دوربرد و خودكششي با قابليت استفاده در تمامي ارتفاع‌هاست كه در اواخر دهه ۱۹۷۰ توسط شركت همكاري‌هاي صنعتي آلماز براي نيروي دفاع هوايي شوروي ساخته شد. مدل‌هاي مختلف اين موشك در نام‌گذاري ناتو با نام‌هاي سام ۱۰، سام ۱۲ و سام ۲۰[۵] شناخته مي‌شوند.

 

اولين مدل اين موشك با نام سامانه اس-۳۰۰ پي براي نخستين بار در سال ۱۹۷۹ در شوروي عملياتي شد، هرچند تكامل آن از سال ۱۹۶۹ به منظور ساخت موشك سطح به هوايي با برد ۷۵ كيلومتر كه هم در نيروي زميني و هم در نيروي دريايي استفاده شود، آغاز شده بود.[۶] اين موشك در ابتدا براي رهگيري هواپيماها و موشك‌هاي كروز ساخته شده و بعدها توانايي رهگيري موشك‌هاي باليستيك نيز به آن افزوده شد.[۱]

 

از جديدترين مدل‌هاي اين سامانه مي‌توان به سامانه اس-۳۰۰ پي‌ام‌يو اشاره كرد كه يكي از پيشرفته‌ترين موشكهاي زمين به هواست و توانايي آن را دارد تا اهدافي واقع در ارتفاع حداكثر ۲۷ كيلومتري را منهدم سازد. اين سامانه توانايي پيگيري همزمان ۱۰۰ هدف و درگيري همزمان با ۱۲ هدف را دارد. زمان آماده‌سازي آن حدود ۵ دقيقه و موشكهاي آن از نوع انبارشونده‌است كه مانند مهمات معمولي نياز به هيچگونه نگهداري در مدت عمر مفيد خود ندارند.

 

اس-۳۰۰ شباهت زيادي با سامانه پدافندي آمريكايي ام‌آي‌ام-۱۰۴ پاتريوت دارد. مدل‌هاي پيشرفته‌تر اس-۳۰۰ توانايي اجراي تاكتيك «بزن‌دررو»[۷] را دارند كه بقاپذيري آن‌ها را در شرايط جنگي افزايش مي‌دهد و در شرايط ويژه مي‌توانند به عنوان يك سلاح تهاجمي عمل كنند؛ براي مثال موشك‌هاي اس-۳۰۰ چيني مستقر در تنگه تايوان توانايي حمله به فضاي هوايي تايوان را دارند و تهديدي براي تمامي هواپيماهاي آمريكايي به شمار مي‌روند كه ممكن است در درگيري احتمالي به كمك اين كشور بيايند؛ به جز هواپيماهاي فوق‌العاده رادارگريز بي-۲ و جنگنده اف-۲۲ راپتور. به همين جهت پيش‌بيني مي‌شود كه مأموريت حمله وسيع به سيستم‌هاي اس-۳۰۰ به جنگنده‌هاي اف-۲۲ واگذار شود. اس-۴۰۰ فاتح با نام ناتو سام-۲۰ سيستم موشكي تكامل‌يافته اس-۳۰۰ است كه در سال ۱۹۹۹ معرفي و از سال ۲۰۰۶ وارد فعاليت در ارتش روسيه شده‌است. اين سامانه در تاريخ ۱۳ آوريل سال ۲۰۱۶ ميلادي از طريق بندر بازرگاني انزلي وارد ايران شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۵۴:۲۰ توسط:شبكه ما موضوع:

ناو جنگي زوالت

يروي دريايي ايالات متحده امروز نسل جديدي از ناوهاي خود را به ناوگان دريايي خود اضافه كرد. اين ناو كه از نظر ظاهري تفاوت عمده‌اي با ساير هم‌نوعان خود دارد، USS Zumwalt نام گرفته است. ساخت و تجهيز اين ناو جنگي هزينه‌اي بالغ بر 7 ميليارد دلار روي دست نيروي دريايي آمريكا گذاشته است. اين ناو به همراه تجهيزات فوق مدرني عرضه شده است كه نمونه‌اي از نسل بعدي ناوهاي جنگي نيروي دريايي آمريكا است.

 

 ناو جنگي زوالت كه ساخت جنرال‌دايناميركز است، از اين پس لقب بزرگ‌ترين ناو جنگي ناوگان ايالات متحده را به خود اختصاص داده و جاي ناوهاي Spruance را خواهد گرفت كه به دليل قدمت از خدمت نيروي دريايي كنار گذاشته شده بودند. زوم‌والت از فناوري لازم براي ره‌گيري زيردريايي‌ها، فائق آمدن بر ميدان‌هاي مين، غلبه بر حملات ساحلي و مقابله با موشك‌هاي شليك‌شده در ارتفاع پايين را دارد. يكي از ويژگي‌هاي اين ناو قابليت رادارگريزي است. از تسليحات مورد استفاده در اين ناو مي‌توان به توپ و همچنين به يك ريل‌گان اشاره كرد. ريل‌گان سلاح جديدي است كه ساختار متفاوتي با اسلحه‌هاي سنتي دارد. در ريل‌گان به جاي استفاده از مواد شيميايي براي پرتاپ توپ، از نيروهاي مغاطيسي استفاده مي‌شود. اين فناوري بسيار نو بوده و در حال آزمايش است.

 

از منظر فناوري‌هاي نوين، اين ناو جنگي زوالت بسيار مجهز است. سيستم مورد استفاده در اين ناو جنگي Total Ship Computing Enviromont نام دارد كه در سال‌هاي آتي در تمامي ناوگان نيروي دريايي مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با استفاده از اين سيستم تمامي سيستم ناوبري از جمله رادارها و همچنين تسليحات بصورت خودكار كنترل خواهد شد.

 

همچون تمامي ناوهاي جنگي اين ناو جنگي زوالت نيز از يك مركز فرماندهي برخوردار است كه با ابزارهاي بسيار قدرتمند ارتباطي و فرماندهي تجهيز شده است. شبكه‌ي ارتباطي امن موجود در اين كشتي امكان كنترل تمامي سيستم‌ها را از هر جايي در كشتي براي فرمانده ممكن مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۵۳:۵۰ توسط:شبكه ما موضوع:

كارت هاي بازي كلش رويال

آشنايي با گيم پلي بازي Clash Royale (كارت هاي بازي كلش رويال به چه شكلي طراحي شده است ؟ )

 

كارت هاي بازي كلش رويال بازي آنلاين و تركيبي از سبك هاي مختلف بازي كارتي و بازي MOBA مي باشد. شما در بازي Clash Royale با مجموعه كارت ها رو به رو هستيد. ابتدا و پيش از شروع بازي بايد كارتهايتان را انتخاب كنيد و سپس وارد نقشه بازي شويد. با ۸ كارت وارد مبارزه مي شويد كه ۴ تا از كارت ها را مي توانيد هميشه به همراه داشته باشيد, هر كدام از كارت ها داراي يك قيمت اكسير است. براي اينكه بتوانيد بازي كنيد بايد اكسير بيشتري داشته باشيد كه در طول زمان دوباره شارژ مي شود. شما مي توانيد كارت هاي خود را هر جايي از صفحه نمايش خود قرار دهيد اما اين كارت ها به سمت مسيرهاي مختلف و برج هاي تاج دشمن كشيده مي شوند و بايد آن ها را تخريب كنيد تا به پيروزي دست يابيد.

 

هر كارت شما يك قهرمان و كاراكتر كلش رويال است كه داراي ويژگي هاي دفاعي و حجومي منحصر به فرد مي باشد كه شما بايد حتما تك تك ويژگي هاي اين قهرمانان را بدانيد تا بتوانيد از آنها به بهترين شكل استفاده كنيد. بازي به شكل دو به دو شروع مي شود و هر تورنومنت حداقل ۴ دقيقه طول خواهد كشيد. شما در طول بازي بايد اكسير هاي زيادي جمع كنيد و با جم هايتان نيز خواهيد توانستد كاراكترها و قهرمانان جديد را ازاد كنيد و به لول هاي بالاتر دست پيدا كنيد.

 

در طول بازي و رقابت با كارت هاي بازي كلش رويال هر زمان كه بتوانيد تخت پادشاهي را نابود كنيد شما برنده بازي خواهيد بود در غير اينصورت اگر فقط اقدام به تخريب برج هاي دفاعي كرده باشيد بازي به شمارش تعداد تخريب ها كشيده خواهد شد و هر بازيكن كه برج بيشتري را تخريب كرده باشد برنده خواهد شد. اگر تعداد برج ها برابر باشد زمان يك دقيقه اي براي ادامه بازي در نظر گرفته مي شود تا برنده مشخص شود.

 

 

تا اينجا سعي كرديم ذهنيت شما را نسبت به بازي Clash Royaleاندكي روشن كنيم. حال همانطور كه گفته شد شما بايد با ويژگي هاي كاركاتر هاي مختلف Clash Royale آشنا بشويد تا بتوانيد از آنها به بهترين شكل در بازي استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۵۳:۱۰ توسط:شبكه ما موضوع:

معرفي جعبه لجندري كارت در كلش رويال

معرفي جعبه لجندري كارت در كلش رويال

راه اول: مي توانيد جم خريداري كنيد و با جم هايتان صندوق هاي سوپرمجيكال چست را از شاپ بازي خريداري كنيد. خب حال شانس دستيابي به كارت هاي لجندري از صندوق هاي سوپرمجيكال چست چقدر است؟

آماري از ۱۰۰ سوپرمجيكال چست باز شده توسط كاربران پس از آپديت اخير حكايت از آن دارد كه شانس دستيابي به يكي از اين پنج لجندري كارت موجود در بازي در آرناي۸ از يك صندوق سوپرمجيكال تقريباً ۴۰ درصد است. امّا همه ي ما مي دانيم كه هزينه ي خريد سوپرمجيكال چست بالا بوده و هزينه آن در آرناي ۸، ۴۶۰۰ جم مي باشد.

معرفي جعبه لجندري كارت در كلش رويال

امّا بدون شك كارت هايي كه از سوپرمجيكال چست به دست خواهيد آورد چشمگيرتر از كارت هاي معموليست كه در صندوق هاي معمول از آن بيرون مي كشيد و شانس دستيابي به لجندري كارت در آن چندين برابر است. يعني چنانچه يك بسته ي ۱۰۰ دلاري جم خريداري كنيد كه با آن امكان خريد ۳ سوپرمجيكال چست را خواهيد داشته و شانس به دست آوردن لجندري كارت بيش از ۷۸درصد خواهد بود.

 

راه دوم: اگرچه امكان خريد سوپرمجيكال چست فراهم است امّا مشكل مبلغ بالاييست كه بايد براي خريد سوپرمجيكال چست پرداخته شود و بسياري از پليرها توانايي پرداخت همچين هزينه اي را براي سرگرمي و يك بازي ندارند پس بايد دنبال راه ديگري بود. خب دومين راهي كه مي توان از به لجندري كارت دست يافت خريد آن توسط سكه هايتان از شاپ بازي مي باشد. در آپديت اخير امكان نمايش كارت هاي لجندري در شاپ بازي در آرناي ۸ فراهم شده و اگرچه احتمال نمايش كارت هاي لجندري جهت خريد در شاپ كم هست امّا احتمال آن صفر نيست. در اين حالت بايد ۴۰,۰۰۰ طلا در پس انداز خود داشته باشيد كه مقدار جم لازم جهت خريد آن ۲۰۰۰ جم مي باشد كه نسبت به روش قبلي بسيار ارزان تر بوده و همچنين در اين حالت تضميني صاحب يك لجندري كارت مي شويد برخلاف روش گذشته كه ۲۲ درصد احتمال پيدا نكردن هيچ لجندري كارتي از سه سوپرمجيكال چستي كه خريداري مي كنيد وجود دارد.

 

راه سوم: راه سوم تنها شانس هست و شانس. يعني اگر آدم خوش اقبالي باشيد امكان دستيابي معرفي جعبه لجندري كارت در كلش رويال از تمام صندوق هاي موجود در بازي حتي صندوق هاي رايگان پس از گذراندن آرناي ۴ نيز وجود دارد و چه بسا كساني كه از همين صندوق هاي عادي صاحب لجندري كارت شده اند. اگرچه شانس وجود داشتن لجندري كارت ها در صندوق هاي غير از سوپرمجيكال چست بسيار كمتر مي باشد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۵۲:۳۹ توسط:شبكه ما موضوع:

معرفي كارت مگا مينيون كلش رويال

همانطور كه اطلاع داريد , سوپرسل از چهار كارت جديد (2 لجندري و 2 كارت رر) رونمايي كرد!

 

در اين پست به معرفي كارت مگا مينيون كلش رويال ميپردازيم!

 

 

 

معرفي كارت مگا مينيون كلش رويال:

 

درواقع همان مينيون است اما تنهاست!

 

مگا مينيون زره دارد كه اين زره علاوه بر قدرتمند كردن و بالابردن مقاومت او سرعت آنرا هم نير كم ميكند!

 

معرفي كارت مگا مينيون كلش رويال به آرامي حركت ميكند اما سلامتي 400 تا 600 و تخريب 200 تا 280 دارد!

 

به نظر ميرسد كه مگا مينيون برترين كارت در ميان كارت هاي رر باشد كه براي دفاع و حمله عاليست!

 

مخصوصا اينكه تعداد اكسير مورد نياز اين كارت (3عدد) ميباشد كه واقعا عاليست!

 

شايد اكنون بتوان شاهد مبارزات جالبي بود!!!

 

مشخصات مگا مينيون در تصوير زير :

 

 

 

كلش اف كلنز كركر l برترين مرجع جنگ قبايل ,clashofclancracker 

 

مشخصات مگا مينيون در سطح 7 =>

 

سلامتي : 695

 

كل تخريب در ثانيه : 219

 

دميج : 285

 

سرعت دميج بر ثانيه : 1.3

 

هدف ها : هوايي و زميني

 

سرعت : متوسط

 

رنج اتك : 2

 

زمان اسپاول (آماده حركت) شدن : 1 ثانيه

 

 

 

هزينه آپگريد هر سطح و تعداد كارت مورد نياز همانند ساير كارت هاي رر ميباشد.

اين كارت با اسپل هاي مثل فايربال ، زپ ، مينيون ، مينيون هاي دسته جمعي و تيركمان از بين نخواهد رفت و بيشتر از اين كارت براي دفاع استفاده مي كنند.

مگا مينيون به دليل آسيب بالا و سلامتي متوسط مي تونه براي حمله و يك فشار نيرو بسيار موثر باشه !

اين كارت به تنهايي قادر به حمله و وارد كردن خسارت به تاور ها نمي باشد.

توضيحات اضافه

مگا مينيون در آپديت ۱٫۵٫۰ و تاريخ ۹/۱۹/۲۰۱۶ همراه با بالانس اضافه شده است.

اين كارت در دسته ي Rare و داراي ۳ الكسير مي باشد ، مانند سنگ قبر اسكلت ها !


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۵۲:۰۸ توسط:شبكه ما موضوع:

پشمالوترين گوسفند جهان

به گزارش روزنامه اينديپندنت، اكنون ركورد پشمالوترين گوسفند جهان به «شرك» در نيوزيلند اختصاص دارد كه 27 كيلوگرم پشم توليد كرده و در سال 2004 ميلادي اين ركورد را از آن خود كرد. 

ايسنا: دو دامدار استراليايي ادعا كردند كه پشمالوترين گوسفند جهان را پرورش داده‌اند و گوسفند آنها «شاوون» مي‌تواند امسال صاحب اين ركورد شود. 

 

اين دو دامدار با نگهداري اين گوسفند براي مدت شش سال دور از چشم كارگرانِ پشم‌چيني توانستند پشمالوترين گوسفند جهان را پرورش دهند. پشم‌هاي شاوون حدود 20 كيلوگرم وزن دارد و حجم آن به حدي رسيده كه چشم‌هايش را پوشانده است.

 

اين دو دامدار گفتند: تاكنون گوسفندي با اين وزن پرورش نداده بوديم. همچنين توانستيم بدون اينكه اين حيوان بر اثر گرما از بين برود جان آن را حفظ كنيم.

 

به گزارش روزنامه اينديپندنت، اكنون ركورد پشمالوترين گوسفند جهان به «شرك» در نيوزيلند اختصاص دارد كه 27 كيلوگرم پشم توليد كرده و در سال 2004 ميلادي اين ركورد را از آن خود كرد.

گوسفند پستانداري است از راسته سم داران از دسته جفت‌سم‌سانان، از گروه نشخواركنندگان و از خانواده گاوسانان (تهي‌شاخان). اين حيوان را جهت استفاده از پشم، شير و گوشتش اهلي كرده، به صورت گله‌هاي بزرگ نگهداري مي‌كنند. برخي نژادهاي گوسفند نر داراي شاخ مورب و حلقوي و پيچ دار مي‌باشند و در اين صورت به نام قوچ يا راك ناميده مي‌شوند؛ ولي گوسفند ماده متعلق به هر نژادي كه باشد، به طور عام به نام ميش خوانده مي‌شود.

 

منشأ مرينوس كشور اسپانيا مي‌باشد. سه نوع مرينوس به نامهاي ،Aو C وجود دارد. نوع A و B داراي پوست چين دار مي‌باشند كه نوعA پوست چين دار تري نسبت به B دارد. مرينوس با پوست چين دار به مرينوس آمريكايي شناخته مي‌شود. مرينوس نوع C را مرينوس دلاين (Delaine merino) مي‌نامند كه چين پوست آن خيلي كم مي‌باشد. پشم مرينوس دلاين سفيد بوده، رشد آن در حدود ۴/۶ تا ۶/۷ سانتي‌متر در سال مي‌باشد. قوچ‌هاي مرينوس شاخدار و ميش‌هاي آن بدون شاخ مي‌باشند. مرينوس از نظر اندازه متوسط بوده، بدني لاغر دارد. مرينوس دلاين از مرينوس معمولي بزرگتر است. مرينوس داراي غريزه قوي زندگي گله‌اي بوده، داراي توانايي چرا در مراتع فقير است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۵۰:۳۶ توسط:شبكه ما موضوع:

ده ناو هواپيمابر برتر دنيا

ده ناو هواپيمابر برتر دنيا

در مطالب پيشين با ده ناو هواپيمابر برتر دنيا و ده تانك قدرتمند دنيا آشنا شديم و امروز مي‌خواهيم بدانيم كه بهترين ناو هواپيما بر جهان كدام است و چرا؟ ۱۰ ناو هواپيمابري كه در اينجا انتخاب شده‌اند بر اساس امتيازاتي چون اندازه، ميزان قدرت حمل بار و سلاح‌هاي دفاعي و تهاجمي دسته‌بندي شده‌اند. اين ليست شامل ناو‌هاي هواپيمابر نيز مي‌شود كه در حال حاضر در مرحله ي ساخت قرار داشته و تا چند سال آينده به خدمت گرفته نخواهند شد.

 

ده ناو هواپيمابر برتر دنيا

۱- ناو هواپيمابر مدل فورد كلاس (ايالات متحده)

 

ناو هواپيمابر مدل فورد كلاس (ايالات متحده)

 

ميزان قدرت حمل بار: ۱۰۰۰۰۰ تن

 

طول: ۳۳۵ متر

 

قابليت حمل هواپيما: ۸۵ هواپيما

 

مدل فورد كلاس جانشيني براي ناوهاي هواپيما بر نيميتز كلاس است. انتظار مي‌رود اولين توليد اين مدل در سال ۲۰۱۵ در نيروي دريايي آمريكا بكار گرفته شود. همچنين انتظار مي‌رود كه تعداد ۹ يا ۱۰ عدد از اين ناوها به زودي ساخته شود كه مي‌توان گفت بزرگ‌ترين و قدرتمندترين ناو جنگي تاريخ خواهد بود. اين ناوها جايگزين مدل نيميتز و در حقيقت مدل ارتقاء يافته نيميتز كلاس مي‌باشد. مدل فورد نقطه اتكاي قدرت نيروي دريايي ايلات متحده در قرن ۲۱ به شمار مي‌رود.

 

 

طراحي اسكلت فورد شبيه به نيميتز كلاس است با اين تفاوت كه ناوهاي هواپيمابر جديد داراي بدنه‌اي كوچك‌تر، بازطراحي شده و پل‌هاي فرماندهي مخفي بيشتري هستند. اين مدل جديد از همان قدرت حمل بار قبلي برخوردار بوده با اين تفاوت كه مجهز به سيستم‌هاي موثر‌تر و خودكارتر مي‌باشد. هر كدام از اين كشتي‌ها توانايي حمل ۸۵ هواپيما با بال ثابت، هواپيماي V/STOL، هليكوپتر و يا وسايل هوايي ديگر را دارا هستند. ايالات متحده مي‌تواند با استفاده از اين ناو‌هاي هواپيما بر هم چنان صاحب عنوان بي‌رقيب‌ترين نيروي دريايي دنيا در قرن ۲۱ باشد. سلاح‌هاي دفاعي مدل فورد شامل دو پرتاب كننده با ۱۶ موشك دريايي “اسپارو” بوده كه در مقابل حملات موشك‌هاي ضد ناو با قابليت مانور پذيري و سرعت بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرند. هم چنين ۲ پرتاب كننده موشك كه در مقابل موشك‌هاي ضد ناو به كار گرفته مي‌شوند. علاوه بر آن ۴ اسلحه ۲۰ ميليمتري نيز در آن تعبيه گرديده است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۴۹:۳۴ توسط:شبكه ما موضوع:

فيلم كشتي جنگي

1- كسي در فيلم كشتي جنگي حضور دارد كه من بشناسم؟!

شناخته شده ترين بازيگر فيلم ليام نيسن است كه در ماه هاي گذشته بازي اش را در فيلم خوش ساخت « خاكستري » شاهد بوديم. البته « كشتي جنگي » براي طرفداران دنياي موسيقي پاپ هم سورپرايزي دارد و آن حضور سركار خانم " ريانا " در اين فيلم است!

2- داستان فيلم كشتي جنگي درباره چيست ؟

خلاصه بگويم : سربازان نيروي دريايي ارتش آمريكا در حال تمرين و آماده سازي قواي خودشان هستند كه ناگهان سر و كله موجودات فضايي پيدا مي شود كه مي خواهند همه جا را بدون دليل نابود كنند! حالا وظيفه ارتش آمريكاست كه با اين موجودات مقابله كنند و به هدف حضور آنها در كره خاكي ما پي ببرند.

3-كارگردان فيلم كشتي جنگي كيست ؟

كارگردان اين فيلم پيتر برگ است كه معروف ترين ساخته سينمايي اش فيلم « هنكوك » با بازي ويل اسميت بوده. پيتر برگ از آن دسته كارگرداناني است كه بدش نمي آيد در فيلمهاي گوناگون حضور كوتاه مدت يا افتخاري داشته باشد و اگر به رزومه كاري اش هم نگاهي بيندازيد متوجه مي شويد كه تقريباً در هر فيلمي كه در اين چند سال اخير ساخته شده در نقش هاي بي ارزشي نظير مواد فروش ، رهگذر ، تلفنچي و... حضور داشته است!2

4- خانواده ها در هنگام تماشاي فيلم بايد به چه نكاتي توجه كنند؟

از صحنه هاي جنسي در فيلم خبري نيست اما شايد خشونت كلامي براي افراد كم سن و سال مناسب نباشد.

5- نكات مثبت فيلم ؟

جلوه هاي ويژه فيلم درخشان است.

حضور ريانا اگرچه فوق العاده نيست اما باعث مي شود براي مدتي حواسمان به مشكلات فيلم نباشد و فقط او را زير نظر داشته باشيم!

افكت هاي صوتي فيلم قابل توجه است.

فيلمبرداري را هم مي توان از نكات مثبت فيلم ارزيابي كرد.

مي توانيم در حين تماشاي فيلم پيامك هايمان را هم جواب بدهيم!3

6- نكات منفي فيلم ؟

داستان كاملاً احمقانه ، بي منطق كه با اعصاب و روان تماشاگر بازي مي كند!

مدت زمان 131 دقيقه واقعاً براي اين فيلم زياد است.

بازي بازيگران فيلم بد است و تنها كاري كه آنها انجام مي دهند اين است كه فرياد بزنند!

پايان بندي فيلم واقعاً نااميد كننده است.

اين يكي از ديالوگ هاي فيلم است : « اگه تو نمي توني ما رو توي اين جنگ رهبري كني، پس كي مي تونه؟! »

شخصيتي كه ريانا آن را ايفا مي كند يك افسر ارتش است اما نمي دانم چرا او هميشه آرايش كرده و زيباست! شايد منطقي ترين جوابي كه مي شود داد اين است كه بهرحال او " ريانا " است!


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۴۸:۵۱ توسط:شبكه ما موضوع:

مثلث برمودا

مثلث برمودا (به انگليسي: Bermuda Triangle) كه به نام مثلث شيطان (به انگليسي: Devil's Triangle) هم شناخته مي‌شود، حدود منطقه‌اي در ناحيهٔ غربي اقيانوس اطلس شمالي است كه گفته مي‌شود بيش از ۵۰ كشتي و ۲۰ هواپيما به طرز مرموزي در اين منطقه ناپديد شده و يا از بين رفته‌اند. اين محدوده بطور دقيق داراي شكل مثلث نيست و فقط ظاهري شبيه به مثلث دارد. بر پايهٔ اطلاعات نيروي دريايي ايالات متحدهٔ آمريكا چنين مثلثي وجود ندارد و نام آن در انجمن نام‌هاي جغرافيايي ايالات متحده شناخته شده نيست. در فرهنگ عامه برخي ناپديد شدن‌ها به فراهنجار يا فعاليت‌هاي زيست فرازميني در اين ناحيه نسبت داده شده است. شواهد و اسناد نشان مي‌دهد كه شمار بالايي از رويدادها يا دروغ بوده يا به درستي گزارش نشده بودند؛ يا اينكه توسط نويسنده‌هايي آب‌وتاب بيش از اندازه گرفته‌اند. صندوق جهاني طبيعت در پژوهشي در سال ۲۰۱۳ فهرست ۱۰ منطقهٔ خطرناك براي كشتي‌راني را اعلام كرد اما نام مثلث برمودا در ميان آن‌ها نبود.

نخستين مرزهاي اعلام شده براي مثلث به مقاله‌اي كه وينست گاديس در سال ۱۹۶۴ ميلادي در مجلهٔ Argosy نوشته بود بازمي‌گردد در آن مقاله سه رأس مثلث بر روي ميامي فلوريدا، سان خوآنِ پورتوريكو و بر روي جزيرهٔ برمودا در وسط اقيانوس اطلس مي‌افتاد. اما نويسنده‌هاي بعدي اين مرزبندي را نپذيرفتند و رأس‌هاي تازه‌اي را براي مثلث مشخص كردند كه ناحيه‌اي به مساحت ۱٬۳۰۰٬۰۰۰ كيلومتر مربع تا ۳٬۹۰۰٬۰۰۰ كيلومتر مربع را دربرمي‌گرفت.

كم‌كم چنان شد كه پذيرش هر رويداد درون مثلث، به شخصي كه گزارش آن را مي‌نوشت بستگي پيدا كرده بود. انجمن نام‌هاي جغرافيايي ايالات متحده چنين مثلثي را به رسميت نمي‌شناسد و در نقشه‌ها سازمان‌هاي دولتي آن را نمي‌آورد.

نقشهٔ جغرافيايي مثلث برمودا بر روي بخشي از اقيانوس اطلس در سواحل جنوب شرقي آمريكا واقع است. رأس آن نزديك برمودا و قسمت انحناي آن از سمت پايين فلوريدا گسترش يافته و از پورتوريكو گذشته، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از ميان درياي سارگاسو گذر كرده و دوباره به سوي برمودا بازگشته‌است. طول جغرافيايي در قسمت غرب مثلث برمودا ۳۳ درجه‌است.

اين ناحيه يكي از پر رفت‌وآمدترين خط‌هاي سفرهاي دريايي است و روزانه كشتي‌هايي از اروپا، قاره آمريكا و جزيره‌هاي كارائيب در آن منطقه رفت‌وآمد مي‌كنند. كشتي‌هاي تفريحي از فلوريدا و يا پروازهاي تجاري و هواپيماهاي شخصي به فراواني از فلوريدا، كارائيب و آمريكاي جنوبي به اين منطقه سفر مي‌كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۴۸:۲۱ توسط:شبكه ما موضوع:

شفق قطبي

شفق قطبي (به انگليسي: Aurora) يكي از پديده‌هاي جوي كرهٔ زمين است. شفق قطبي پديدهٔ ظهور نورهاي رنگين و متحرك در آسمان شب است و معمولاً در عرض‌هاي نزديك به دو قطب زمين كه براثر برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشيدي و يونيزه شدن مولكول‌هاي موجود در يون‌سپهر (يونوسفر) زمين به وجود مي‌آيد.

شفق‌ قطبي نورهاي زيبايي هستند كه به طور طبيعي در آسمان ديده مي‌شوند. كه معمولاً در شب و در عرض‌هاي جغرافيايي قطبي به چشم مي‌خورند. آنها در يونوسفر تشكيل مي‌شوند و در سپيده‌دم قطبي قابل مشاهده هستند. در عرض جغرافيايي قطب شمال به آنها شفق‌هاي شمالي نيز گفته مي‌شود كه اين نام بر گرفته از نام ايزدگونه رومي سپيده‌دم و نام يوناني باد شمالي است كه در سال ۱۶۲۱ توسط پير گاسندي روي اين پديده طبيعي گذاشته شد. به شفق‌هاي قطبي، نور قطب شمال هم گفته مي‌شود زيرا آنها غالباً در نيم كرهٔ شمالي رويت مي‌شوند و هر چقدر به قطب شمال نزديك مي‌شويد با توجه به مجاورت با قطب مغناطيسي شمالي زمين احتمال بيشتري مي‌رود كه بتوانيد آنها را ببينيد به طور مثال در شهرهاي شمالي كانادا كه بسيار نزديك به قطب هستند امكان رويت آنها بسيار زياد است.

 

شفق‌ قطبي در نزديكي قطب مغناطيسي شمالي ممكن است خيلي بالا باشد ولي در افق شمالي به صورت سبز بر افروخته و در صورت طلوع خورشيد به صورت قرمز كمرنگ ديده مي‌شود. شفق‌هاي قطبي معمولاً از سپتامبر تا اكتبر و از مارس تا آوريل اتفاق مي‌افتند. بعضي از قبايل كانادايي به اين پديده رقص ارواح مي‌گويند.

 

در قطب جنوب نيز اين اتفاق مي‌افتد ولي فقط در جنوبي‌ترين عرض جغرافيايي قابل رويت است. و گاهي اوقات در آمريكاي جنوبي و استراليا (استراليا در زبان لاتين به معني جنوب است).

 

بنجامين فرانكلين اولين كسي بود كه به شفق‌هاي قطبي توجه نشان داد. در تئوري او علت وقوع شفق‌هاي قطبي اين انتقال نور در مركز بار الكتريكي در سرزمينهاي قطبي توسط برف و رطوبت شدت مي‌گيرد، بود.

 

علت وقوع شفق قطبي خروج جرم از تاج خورشيدي است كه از طريق مغناطره و كمربند وان آلن به مناطق قطبي هدايت مي‌شوند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۴۷:۳۹ توسط:شبكه ما موضوع: